تداوم همکاری‌های امنیتی اتحادیه اروپا و انگلیس در سایه بریگزیت



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,کمیسیون اروپایی انگلیس

آخرین کمیسیون اروپایی انگلیس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست با توجه به اینکه بریگزیت این بلوک را از بازیگری کلیدی در مسائل امنیتی محروم می‌کند، همکاری نزدیک‌تری با لندن در مقابله با تروریسم شکل دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جولیان کینگ، سفیر فعلی انگلیس در فرانسه در جلسه‌ای که طی آن به عنوان کمیسیونر امنیتی انگلیس معرفی می‌شد خطاب به پارلمان اروپا گفت که در زمان وقوع حمله تروریستی نیس در این شهر بوده است، جایی که 80 تن بر اثر حمله یک کامیون به جمعیت جان خود را از دست دادند.

کینگ، با اشاره به این حمله گفت: من شاهد وضعیت نابودکننده پس از این جمله بودم و این اتفاق باز هم به من هزینه انسانی تروریسم را یادآوری کرد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا ماه گذشته کینگ را به عنوان کمیسیونر جدید امنیتی معرفی کرد که وظیفه آن مبارزه با تروریسم و جرائم سایبری است.

در این میان بسیاری از کشورهای عضو این سوال را طرح می‌کنند که با توجه به رای کشور کینگ یعنی انگلیس به خروج از این اتحادیه او چگونه قادر به انجام وظیفه‌اش خواهد بود اما کینگ معتقد است که این دو مسائلی کاملاً جدا هستند.

وی در این باره توضیح داد: من به عنوان نماینده دولت بریتانیا اینجا نیستم و اگر برخی می‌خواهند مساله بریگزیت و موضع دولت انگلیس را مطرح کنند باید بگویم که آنها هم جوابی یکسان دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که سلف کینگ در پی رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرده بود.

کینگ در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که میتواند کمک‌های زیادی در این حوزه کند و متعهد شد که وفادارانه به شهروندان اروپایی خدمت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که در جهان امروز امنیت یک عضو امنیت تمامی اعضاست. هرچند امنیت ملی قطعاً مسئولیت یکایک کشورهای عضو است اما کشورها نمی‌توانند به تنهایی با این تهدید که ماهیتی فراملیتی دارد، مقابله کنند.

در حالی که بریگزیت اتحادیه اروپا را از یک قدرت نظامی هسته‌ای و عضو ناتو با حوزه گسترده‌ای از تجربه‌ در مقابله با ترور محروم می‌کند اما مقامات دو طرف تاکید کرده‌اند که همکاری در زمینه امنیت همچنان به عنوان اولویتی کلیدی ادامه یابد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------