آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کالین پاول خطاب به کلینتون: من را سپربلای خودت نکن!



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,کالین پاول

براساس ای‌میل‌های جدید افشا شده، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا از هیلاری کلینتون و تیم‌اش خواسته است تا در مساله استفاده وی از سرور شخصی در دوران وزارت خارجه، او را سپر بلای خود نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اینتر پست، کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا در این ای‌میل‌ها به یکی از افراد مورد اعتمادش نوشته است: مساله ناراحت کننده‌ای است. کلینتون می‌توانست این ماجرا را با گفتن اصل ماجرا و وارد نکردن من به این داستان حل کند.

پاول خاطرنشان کرد: من بارها به او گفتم که وارد این بازی نشود و چندین بار در دیدار با شرلی میلز، دستیار او در ماه اوت تلاش کردم این موضوع را حل کنم.

ای‌میل‌ها شخصی پاول توسط "دی سی لیکس" یک وب سایت ناشناس که ای‌میل‌های هک شده شخصیت‌های نظامی و سیاسی آمریکایی را منتشر می‌کند، افشا شده است. دی سی لیکس با گاسیفر 2.0، هکری که بسیاری ادعا می‌کنند روابطی با روسیه دارد، مرتبط است. دی سی لیکس روز سه‌شنبه توانست به ای‌میل‌های پاول نیز دسترسی پیدا کند.

این ای‌میل‌ها نشان می‌دهد پاول همواره درباره رسوایی سرور شخصی کلینتون با خبرنگاران و دوستانش مکاتبه می‌کرده و توضیح می‌داده در زمان او به عنوان وزیر خارجه آمریکا، سیستم‌های تکنولوژیک اطلاعاتی به‌روز نبوده‌اند. با این حال برخلاف کلینتون، پاول هرگز از یک سرور شخصی استفاده نکرده و در عوض از حساب AOL شخصی‌اش و رایانه‌های دولتی برای ارتباطات محرمانه استفاده می‌کرده است.

در یکی از این ای‌میل‌ها کالین پاول برای نیویورک تایمز نوشته است: استفاده من از حساب ای‌میل شخصی غیرمحرمانه مساله‌ای پنهان نبوده است.

او دراین ای‌میل‌ها بارها و بارها خبرنگاران را به فصلی از کتابش ارجاع می‌دهد که در آن به صورت کامل اقداماتش برای نوسازی سیستم IT وزارت خارجه را توضیح داده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------