آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

موگرینی خواستار گفت وگوی مثبت اروپا با ترکیه شد



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل ,موگرینی

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا و ترکیه باید یک گفت وگوی نزدیک ، باز و مداوم را برای برخورد با چالش های مشترک، حفظ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا ، موگرینی روز سه شنبه در سخنانی در پارلمان اروپا افزود: ترکیه و اتحادیه اروپا هر دو با وجود تمام مشکلات درک می کنند که منافع مشترک زیادی دارند .


موگرینی بار دیگر کودتای نافرجام ماه ژوئیه (25 تیر) را در ترکیه محکوم کرد و در عین حال از آنکارا خواست قویا به حکومت قانون ، حفاظت از آزادی رسانه ها و حق همگانی برای محاکمه عادلانه پایبند باشد.


موگرینی توجه خاص خود را به دو موضوع کردها و بحران سوریه معطوف و خاطرنشان کرد که گفت وگو درباره این موضوعات بسیار مهم است.


وی افزود: بارها بطور آشکار گفته ام که اتحادیه اروپا گروه پ ک ک (کارگران کردستان ترکیه) را یک سازمان تروریستی می داند. ما اعتقاد داریم که تمام خشونت ها و حملات تروریستی باید پایان یابد و سلاح ها باید به زمین گذاشته شوند. در همین حال یک فرایند سیاسی معتبر باید آغاز شود.


وی با بیان اینکه ترکیه برای پایان دادن به جنگ سوریه نقشی ضروری دارد، افزود: نمی توان همگرایی کنونی بین برخی از مواضع ترکیه و اتحادیه اروپا درخصوص سوریه را نادیده گرفت.


به گزارش ایرنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: با توجه به تمام این علت ها، روابط ما با ترکیه نمی تواند به یک موضوع محدود بماند. از این منظر مذاکرات پیوستن (ترکیه به اتحادیه اروپا) چارچوب خوبی برای یک گفت وگوی فراگیر درخصوص طیف کامل همکاری ما است.
موگرینی در پایان از پارلمان اروپا خواست که برای حفظ یک گفت وگوی نزیک و سرزنده با ترکیه و بخصوص با جامعه مدنی در این کشور تلاش کند و افزود: در بلند مدت این تنها راهبردی است که برای ترکیه و برای اتحادیه اروپا نتیجه می دهد.


موگرینی و همتایان سیاسی او هفته گذشته در جریان مذاکرات در آنکارا نیز خاطرنشان کردند که جنگ سوریه نمی تواند هیچ راه حل نظامی داشته باشد و تنها یک گذار سیاسی می تواند صلح و دمکراسی به این کشور بیاورد.


دو طرف همچنین بر اصول بنیادینی که باید راهنمای آینده سوریه باشد شامل تمامیت ارضی سوریه و شمول تمام بخش های جامعه در فرایند سیاسی و محافظت از تمام اقلیت ها در یک دولت فراگیر و غیرفرقه ای تاکید کردند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------