آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

استرالیا پس از شکست های داعش در عراق و سوریه آماده بازگشت تروریست ها می شود



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, گروه تروریستی داعش

 نهادهای امنیتی استرالیایی در حال آماده شدن برای بازگشت اعضای استرالیایی گروه تروریستی داعش به خاک این کشور پس از سلسله شکست های این گروه تکفیری درعراق و سوریه هستند.

به گزارش ایرنا، موسسه امنیتی 'لویی' روز چهارشنبه اعلام کرد که شکست های اخیر گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه باعث خواهد شد شمار بیشتری از اعضای این گروه تصمیم به بازگشت به استرالیا بگیرند.


این موسسه پیش بینی کرده است که در حال حاضر حدود 100 استرالیایی در عراق و سوریه برای گروه تکفیری داعش می جنگند و متخصصان نگران آن هستند که این افراد از مهارت هایی که در میدان نبرد فرا گرفته اند برای انجام حملات تروریستی در استرالیا استفاده کنند.


به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، نگرانی متخصصان امنیتی در حالی است که حملات هوایی آمریکا و روسیه در روزهای اخیر باعث شده است دو مقر اصلی گروه تکفیری داعش در شهرهای 'رقه' سوریه و موصل در عراق با تهدیدات جدی مواجه شوند.


'راجر شاناهان' محقق مرکز 'لویی' در این خصوص گفت: هرچه حملات افزایش پیدا کند تروریست های خارجی بیشتری تصمیم به بازگشت به کشورشان می گیرند و مهارت های خطرناک جنگی آنها نگرانی نهادهای امنیتی را در پی داشته است.


وی گفت: توانایی های امنیتی این تروریست ها باعث می شود تا ردیابی آنها دشوارتر شود و در همین حال آنها مهارت های ساخت بمب و نحوه برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی را فرا گرفته اند.


آمارهای منتشر شده نشان می دهند تاکنون 60 استرالیایی عضو گروه تروریستی داعش در نبرد برای این گروه تکفیری در عراق و سوریه به هلاکت رسیده اند.


داعش هفته پیش با انتشار فراخوانی از اعضای خود خواسته بود در برخی از مکان های شهرهای سیدن و ملبورن در استرالیا حملات موسوم به 'گرگ های تنها' انجام دهند.


'گراهام اشتون' کمیسر پلیس ایالت ویکتوریا در این خصوص گفت: این نخستین باری است که یکی از نسخه های روزنامه اینترنتی و انگلیسی زبان داعش از طرفداران خود خواسته است در مناطق مختلف استرالیا دست به اعمال خشونت آمیز بزنند.


در همین حال پلیس ایالت 'نیو ساوت ولز' استرالیا روز یکشنبه مردی 22 ساله را به اتهام حمله تروریستی با الهام از گروه تروریستی داعش در جنوب غرب سیدنی بازداشت کرد.


'احساس خان' 22 ساله عصر شنبه با استفاده از سلاح سرد، 'واین گرینهالگ' مردی 59 ساله را در بوستانی در حومه 'مینتو' واقع در جنوب غربی سیدنی مورد هدف حمله قرار داد. قربانی از ناحیه بدن و دست آسیب جدی دیده است و در بیمارستان در حال درمان است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------