رهبر جدید گروه تروریستی 'سانتوسو' اندونزی دستگیر شد



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,رهبر گروه تروریستی

نیروهای امنیتی اندونزی جانشین رهبر گروه تروریستی 'مجاهدین شرق اندونزی' یا 'سانتوسو' را در منطقه 'پوسو' در سولاوسی مرکزی دستگیر و همراه وی را به هلاکت رساندند.

به گزارش ایرنا، 'رافلی عمار' از مقام های پلیس ملی اندونزی اعلام کرد که 'بسری' صبح چهارشنبه زنده دستگیر شد.


یک تیم مشترک ارتش و پلیس اندونزی در عملیاتی این جانشین 'ابو ورداح' ملقب به 'سانتوسو' رهبر گروه تروریستی مجاهدین شرق اندونزی را که تحت تعقیب آمریکا بود و تیر ماه امسال به هلاکت رسید، بازداشت کردند.


در این عملیات به نوشته تارنمای 'جاکارتا گلوب' یک تروریست متهم به ترور نیز کشته شد.


مقام پلیس اندونزی، گفت که دستکم 13 نفر از تروریست های این گروه تروریستی همچنان در جنگل های منطقه کوهستانی اطراف پوسو پراکنده اند.


هلاکت 'سانتوسو' رهبر سابق این گروه تروریستی که وفادار به گروه تکفیری داعش است منجر به تسلیم شدن تعدادی از افراد این گروه شد.


گروه افراطی مجاهدین شرق اندونزی، منطقه پوسو را به اردوگاه آموزشی تروریسم و منطقه ای برای جذب شبه نظامیان از مناطق دور افتاده مانند منطقه خودمختار 'سین کیانگ' چین که اقلیت اویغور در آن زندگی می کنند، تبدیل کرده اند.


آمریکا فرردین ماه امسال سانتوسو را در لیست سیاه خود به عنوان تروریست جهانی و حامی گروه داعش قرار داده بود. براین اساس دارایی های این گروه در آمریکا توقیف و شهروندان آمریکایی نیز از داشتن هرگونه معامله با رهبر این گروه تروریستی منع شدند.


هلاکت 'ابو ورداح' و دستگیری 'بسرا' جانشین این تروریست برای 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی یک پیروزی به شمار می رود. وی نابودی این گروه را از سال گذشته در اولویت نخست امنیت ملی این کشور قرار داده بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------