آمریکا: تاسیسات شیمیایی داعش در عراق را نابود کردیم



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,عملیات هوایی آمریکا

یکی از فرماندهان نظامی آمریکا در نیروهای ائتلاف علیه داعش مدعی شده است که نیروهای ائتلاف در حملات روز دوشنبه خود یک مکان تولید عمده سلاح های شیمایی داعش را در نزدیکی شهر موصل عراق نابود کرد.

به گزارش ایرنا، ژنرال جفری هریگین فرمانده عملیات هوایی آمریکا در نیروهای ائتلاف علیه داعش مدعی شد که حملات هوایی روز دوشنبه این نیروها علیه تاسیسات داعش یک کارخانه تولید سلاح های شیمیایی این تشکیلات در عراق را هدف قرار داده و یکی از تهدید های مهم شیمیایی علیه مردم این کشور را از میان برده است.

بر اساس این ادعا تشکیلات داعش کارخانه مذکور را که در نزدیکی شمال شهر موصل قرار داده و از یک مرکز تولیدات دارویی به تولید گاه سلاح های شیمیایی تبدیل کرده بودند.

هریگین در گفتگو با خبرنگاران حمله به این تاسیسات را که به گفته او گواه دیگری از بی توجهی آشکار داعش نسبت به هنجار ها و قوانین بین المللی است ، تلاش دیگری برای فلج کردن تشکیلات سازمانی داعش توصیف کرده است.

به گفته این فرمانده آمریکایی 12 جنگنده از جمله هواپیماهای ب-52 و جت های اف-18د آمریکایی در این عملیات شرکت داشته و 50 هدف را در این مجموعه ساختمانی بزرگ مورد حمله قرار داده اند.

نیروهای داعش در ماه ژوئن سال 2014 با بیرون راندن نیروهای امنیتی محافظ شهر موصل و تصرف این شهر رسما تشکیل خلافت اسلامی در عراق و سوریه را اعلام کردند و از آن تاریخ به تحکیم مواضع خود در این شهر و بنای تاسیسات مختلف در آن مشغول بوده اند.

در حال حاضر نیروهای عراقی و شبه نظامیان کرد عراقی در نواحی اطراف این شهر مستقر هستند و با تنگ تر کردن حلقه محاصره این شهر خود را برای حملات نهایی و آزاد سازی آن آماده می کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داده است که تا قبل از بپایان رسیدن سال جاری میلادی شهر مذکور را از اشغال نیروهای داعش که هم اکنون بخش عمده ای از توان نظامی خود در کشور های عراق و سوریه را از دست داده اندبیرون خواهد آورد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------