آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

آمریکا توافقنامه کمک نظامی38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را امضاکرد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل

آمریکا روز چهارشنبه توافقنامه امنیتی جدیدی با رژیم صهیونیستی امضا کرد که به موجب آن در طول 10 سال 38 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار این رژیم قرار خواهد داد.

 به  گزارش  ایرنا ،خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که این توافقنامه، بزرگ ترین توافقنامه ای است که آمریکا تا کنون با طرف خارجی امضا کرده است.


طبق توافقنامه 10 ساله قبلی کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی که در سال 2018 به پایان می رسد، آمریکا سالانه 3.1 میلیارد دلار کمک نظامی به این رژیم می کند.


طبق توافقنامه جدید، اولین کمک 3.8 سالانه میلیارد دلاری آمریکا با بودجه سال 2019 آغاز می شود.


'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که تعهد به امنیت اسرائیل، خلل ناپذیر و مبتنی بر نگرانی واقعی درباره آسایش مردم فلسطین و آینده رژیم صهیونیستی است.
این توافقنامه 10 ساله از سوی 'ژاکوب ناگل' مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و 'توماس شانون' معاون سیاسی وزارت امورخارجه آمریکا امضا شد.


'سوزان رایس' مشاور امنیت ملی اوباما که شاهد امضای این توافقنامه بود، گفت که امضای این توافقنانه نشان دهنده تعهد خلل ناپذیر آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی است.


وی افزود، امضای این توافقنامه گویای آن است که آمریکا همواره، امروز، فردا و نسل های آینده، در کنار رژیم صهیونیستی خواهد بود.


ناگل نیز از این توافقنامه به عنوان شاخص اتحاد محکم میان رژیم صهیونیستی و آمریکا یاد کرد و گفت، اسرائیل دوست، متحد راهبردی قابل اتکا و شریکی مهم تر از آمریکا ندارد.


توافقنامه جدید امضا شده میان آمریکا و رژیم صهیونیستی، برای اولین بار، شامل تخصیص پول برای برنامه های پدافند موشکی است. طبق توافقنامه قبلی، کنگره به طور جداگانه و سالانه، کمک مالی برای پدافند موشکی رژیم صهیونیستی را تصویب می کرد.


'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز چهارشنبه از امضای این توافقنامه قدردانی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------