آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

لاوروف و کری درباره تمدید 48 ساعته آتش بس سوریه توافق کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

 سرگی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی وی روز چهارشنبه درباره تمدید 48 ساعته آتش بس در سوریه با هدف افزایش کمک های انساندوستانه توافق کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: توافقی کلی در این باره وجود داشت که با وجود گزارش های جسته گریخته درباره وجود خشونت ها، ترتیب موجود پابرجاست و خشونت هم به شکل عمده ای کاهش یافته است.


وی افزود: در خلال گفت وگوها (بین وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا) دو طرف بر تمدید آتش بس برای 48 ساعت دیگر توافق کردند.


آتش بس سوریه در حالی تمدید می شود که اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با اعلام شکست حمله داعش به منطقه تدمر، گزارش داد که گروه های مسلح موسوم به معارضان در شبانه روز گذشته بیش از 60 بار آتش بس سوریه را نقض کردند.


به گزارش ایرنا، ژنرال ویکتور پوزنیخیر معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز چهارشنبه با اشاره به ضرورت پایان این اقدام ها، از عملیات بمب افکن های روسی در سوریه برای دفع حمله گروه تروریستی داعش خبر داد.


لاوروف نیز با انتقاد از رویکرد آمریکا درباره سوریه اعلام کرد که واشنگتن حدود یک سال است وعده داده گروه های مسلح موسوم به معارضان تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها جدا کند، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است.


وزارت امور خارجه روسیه هم روز چهارشنبه با اشاره به مخالفت 21 گروه مسلح ضدسوری به عنوان معارضان میانه با آتش بس برقرار شده در سوریه از آمریکا خواست مانع جنگ افروزی این گروه ها شود.


وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که این سرپیچی، چالشی آشکار در برابر تلاش های روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس، کمک به حل مسائل و مشکلات انسانی در سوریه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای از سرگیری روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور است.


وزارت امورخارجه روسیه تاکید کرده است: توافق های واشنگتن و مسکو، مسیر پایان مناقشه مسلحانه و خونریزی ها را در سوریه هموار می کند و باید تمامی تلاش ها ممکن را برای جلوگیری از اقدام های افراط گرایان و همدستان آنها که آشکارا اعلام کرده اند از تروریست های جبهه النصره جدا نمی شوند، انجام داد.


در بیانیه آمده است: نخست از آمریکا و سپس از همه آنهایی که بر گروه های مخالف آتش بس نفوذ دارند، می خواهیم به این مشکل رسیدگی کنند، زیرا نباید اجازه داد اقدام های تحریک آمیز آنها فرصتی ایجاد کند تا نقطه اوج پیش آمده در حل و فصل سیاسی بحران سوریه نابود شود.
اصلی ترین نتیجه مذاکرات روز جمعه سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در ژنو، افزون بر آتش بس فراگیر، متعهد شدن واشنگتن به جدا کردن گروههای موسوم به معارضان میانه رو تحت حمایت خود از مناطق زیر سلطه تروریست ها است، در حالیکه از زمان برقراری آتش بس در اسفند ماه گذشته از اجرای تعهد خود سر باز زده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------