آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

چورکین: عاملان جنگ و بی‌ثباتی در کشورها باید هزینه‌های بازسازی را بپردازند



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,چورکین

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: کشورهایی که مسئول راه اندازی جنگ و ایجاد بی‌ثباتی هستند باید در قبال اقدامات خود مسئول شناخته شده و بار سنگین هزینه‌های بازسازی مناطق تخریب شده را بر دوش بگیرند.

به گزارش ایسنا، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگویی با شبکه خبری راشاتودی با تاکید بر اینکه عراق و لیبی نمونه‌هایی از کشورهای شاهد بی‌ثباتی هستند خاطرنشان کرد: در وهله اول ما بر این باوریم که کشورهای عامل ایجاد مشکلات در منطقه باید مسئول شناخته شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از این مساله آگاهی داریم که چه کشورهایی باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه شدند و این بی‌ثباتی با حمله به عراق آغاز شد. ما می‌دانیم که چه کشورهایی با حمله به لیبی بی ثباتی را در شمال آفریقا به بار آوردند. همین کشورها هستند که باید مسئولیت کمک‌های بشردوستانه را در کشورهای بی‌ثبات برعهده بگیرند. یکی از راه‌هایی که می‌توان این مسئولیت را درباره کشورهای گناهکار اجرایی کرد این است که آنها را مجبور به پرداخت بهای بازسازی کنیم. چنین کشورهایی باید در قبال کاری که انجام داده‌اند فهم پذیرش و اعتراف داشته باشند.

چورکین در رابطه با بحران پناهجویان نیز گفت: مساله حل این بحران کار آسوده‌ای نیست زیرا بسیاری از کشورهایی که مسئول این بحران هستند در موارد متعدد سکوت پیشه می‌کنند. هر چند تقریبا همه با این امر موافق هستند که حمله آمریکا به عراق اشتباه بود هرگز چهره‌های سیاسی واشنگتن به این اشتباه اعتراف نمی‌کنند و تنها می‌گویند وظیفه ما این است که از خروج عراق از بحران اطمینان حاصل کنیم. همه باید متوجه این امر باشند که عامل اصلی ایجاد مشکل چیست.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: خودخواهی آمریکا و تمایل این کشور به هژمونی نظامی باعث می‌شود که آمریکا نوعی توجیه برای عدم تمایل خود در خصوص مذاکره برای ممنوعیت استقرار تسلیحات در فضا داشته باشد. آنها می‌خواهند آمریکا به لحاظ نظامی دارای اشراف باشد و از همین رو است که با کنترل بین المللی وضعیت راحت نیستند.

چورکین همچنین از احتمال تشکیل قریب‌الوقوع ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم در سوریه خبر داد.


وی در پاسخ به پرسشی درباره مشاهده نشانه‌هایی از احتمال فزاینده تشکیل ائتلاف جهانی گفت وی تصور می کند در صورت آغاز اجرای توافق‌های ژنو ، جامعه بین‌المللی به زودی به اجرای پیشنهادهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این باره نزدیک خواهد شد.


چورکین تاکید کرد: نمایندگان روسیه و آمریکا گامهای تعیین کننده‌ای در فرایند اجرای تصمیمات در سوریه برداشته‌اند، چرا که آنها بر اساس تامین منافع ملی کشورهایشان عمل می‌کنند و نهایت تلاش خود را برای حل و فصل مسائل بین‌المللی به کار خواهند گرفت.


چورکین تاکید کرد در شرایط کنونی لازم است بیشتر توجه خود را بر مسائلی معطوف سازیم که از اهمیت بیشتری برخوردارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------