ایران درباره حضور داعش در افغانستان هشدار داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , غلامعلی  خشرو

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه دولت وحدت ملی افغانستان امروز در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، جامعه جهانی را به یاری این کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی فراخواند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی خوشرو روز چهارشنبه (24 شهریور) در نشست سه ماهه شورای امنیت این سازمان که به منظور بررسی وضعیت افغانستان برگزار شد، با بیان اینکه امروز دولت وحدت ملی افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، تصریح کرد: جامعه بین المللی باید این دولت را در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و رویارویی با چالش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی کمک کند.

خوشرو افزود: حمله تروریستی به تظاهرات مردم هزاره در روز دوم مرداد ماه سال جاری که داعش خراسان مسئولیت آن را بر عهده گرفت نشانه دیگری از خطر و تهدید داعش و شاخه‌های آن مانند نهضت اسلامی ازبکستان و نهضت اسلامی ترکستان شرقی است که باید به صورت جدی و در چارچوب مبارزه بین‌المللی با تروریسم به آن توجه کرد.

خوشرو ادامه داد: ایران هرگونه فعالیت تروریستی طالبان و دیگر گروه‌های افراطی را محکوم  و از تلاش‌های کابل در تقویت صلح در این کشور جنگ‌زده حمایت می‌کند.

 به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، اظهارات خوشرو هم زمان با افزایش نگرانی‌ها از  تلاش داعش برای تسلط بر مناطق ناآرام شرق افغانستان بیان شد.

بنا بر گزارش‌ها، داعش موفق شده است از گروه‌های جدا شده از طالبان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان (هم‌مرز با پاکستان) نیروهایی را جذب کند.

این گروه تروریستی تکفیری حدود دو هزار و 500 عضو در افغانستان استخدام کرده است.

به‌رغم حضور امریکا و متحدانش در افغانستان فعالیت‌های تروریستی در سراسر این کشور در حال افزایش است.

به گفته کارشناسان، تهاجم تحت هدایت امریکا به افغانستان در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم در برقراری صلح و ثبات در این کشور ناکام بوده است و خشونت همچنان در این کشور موج می زند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------