كره جنوبي: رهبر كره شمالي را با موشك مي زنيم



  اخبارربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره جنوبی

روزنامه «چوسون ایلبو» کره جنوبی امروز پنجشنبه به نقل از برخی منابع نظامی و بدون افشای نام آنها این موضوع را اعلام کرد و گفت که در صورت لزوم، رهبر کره شمالی را با موشک هایی که در اختیار دارند، هدف قرار می دهند.

منابع نظامی در کره جنوبی تهدید کردند که در صورت درگیری هسته ای با کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را با موشک مورد هدف قرار خواهند داد.

به گزارش انتخاب، این یکی از جدی ترین تهدیدهای کره جنوبی علیه همسایه شمالی محسوب می شود که به تازگی پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داده است.

کره جنوبی چند روز قبل هم اعلام کرده بود که در صورت حمله هسته ای کره شمالی، پیونگ یانگ، پایتخت این کشور را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

روزنامه «چوسون ایلبو» کره جنوبی امروز پنجشنبه به نقل از برخی منابع نظامی و بدون افشای نام آنها این موضوع را اعلام کرد و گفت که در صورت لزوم، رهبر کره شمالی را با موشک هایی که در اختیار دارند، هدف قرار می دهند.

بررسی ها نشان می دهد که کره جنوبی در سال های 2 هزار میلادی نزدیک به ۲۰۰ فروند موشک «آتک ام اس» بالستیک از آمریکا خریداری کرد که می تواند با آنها پیونگ یانگ را که در ۹۰ کیلومتری مرز دو کشور قرار دارد، هدف قرار دهد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی «کیم یونگ هیون» یک ژنرال ارتش کره جنوبی گفت که در صورت تحرکات خطرناک پیونگ یانگ و مورد حمله قرار گرفتن کشورش، رهبران کره شمالی را هدف قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر تحلیل ها نشان می دهد که حمله به رهبر کره شمالی با موشک بعید است به نتیجه برسد زیرا او احتمالا از پناهگاه های زیرزمینی استفاده خواهد کرد.

کره شمالی طی ماه جاری قویترین انفجار هسته ای خود را انجام داد و اعلام کرد که به قابلیت حمل کلاهک هسته ای روی موشک بالیستیک دست یافته است.

از سوی دیگر وزیر امورخارجه کره شمالی در پاسخ به تهدید ها اعلام کرد: کشورش آماده حمله علیه ' تحریکات ' امریکاست که بمب افکن هایش طی هفته جاری برای نمایش قدرت و اعلام همبستگی با متحدانش در شبه جزیره کره در مقابل آزمایش هسته ای پیونگ یانگ بر فراز کره جنوبی به پرواز در آمدند.

پیونگ یانگ همچنین این تهدید خود را تشدید کرد و کاری از رقبایش و سازمان ملل برای بازداشتن کره شمالی ساخته نیست.

دو بمب افکن ب -1 روز سه شنبه در آسمان کره جنوبی به پرواز در آمدند و این اقدام با محکومیت شمال روبرو شد.

' ری یونگ هو ' وزیر خارجه کره شمالی در یک سخنرانی در نشست کشورهای جنبش عدم تعهد در ونزوئلا که به زبان اسپانیایی ترجمه شد، گفت :' مردم کره آماده اند به حمله دیگری علیه تحریکات امریکا دست بزنند .'

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------