آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

جاش ارنست روسیه را به پایبند نبودن به تعهدات آتش‌بس سوریه متهم کرد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,آمریکا وروسیه

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد روسیه هنوز به تعهدات خود در چارچوب توافق با آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه، عمل نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، سخنگوی دولت آمریکا مدعی شد روسیه هنوز به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه با آمریکا برای ترک مخاصمه در سوریه عمل نکرده است.

 جاش ارنست در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا متن توافقنامه با روسیه را منتشر نمی کند گفت: ما در مورد اعلام جزئیات این توافقنامه بسیار شفاف عمل کرده ایم. روسها بر اساس این توافق تعهدات مهمی دارند و آمریکا نیز در خصوص رفتار گروه های مخالف دولت سوریه که تحت حمایت واشینگتن قرار دارند تعهداتی داده است.

وی ادعا کرد: ما انتظار داریم روسیه نیز با استفاده از نفوذی که بر دولت سوریه دارد، آن را به کاهش خشونت وادار کند. البته تاکنون شاهد چنین اقدامی نبوده ایم؛ پس این احتمال وجود دارد که روسیه علاقه ای به اعمال نفوذ بر دمشق ندارد یا اینکه از چنین نفوذی برخوردار نیست. ما بیشترین فشار ممکن را به روسها وارد کرده ایم و اکنون این بر عهده آنهاست که به تعهد خود عمل کنند؛ زیرا اعتبار آنها در خطر است.

وی در ادامه ادعاهای مطزح شده افزود: روسیه علاقمند است با آمریکا همکاری نظامی داشته باشد؛ اما اکنون چنین امکانی برایش فراهم نیست.

ارتش روسیه روز گذشته آمریکا را متهم کرد به تعهداتی که براساس توافق به دست آمده درباره آتش بس سوریه متعهد شده عمل نکرده است و گروه های معارض مسلح سوری را به حد کافی تحت فشار قرار نداده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد «به نظر می رسد هدف واشینگتن از «لفاظی های گمراه کننده» این است که توجه ها را از عدم پایبندی به تعهدات خود منحرف کند.» او همچنین از تردیدهای برخی مقامات بلندپایه آمریکایی درباره همکاری میان آمریکا و روسیه انتقاد کرد.

وی افزود: «در سومین روز از آتش بس این تنها ارتش سوریه بود که آتش بس را رعایت کرد. همزمان معارضین سوری که آمریکا از آنها حمایت می کند شمار حملات به مناطق مسکونی را افزایش داده اند.»
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------