تأثیر حملات تروریستی آمریکا روی انتخابات ریاست جمهوری



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات  آمریکا

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از انجام حملات تروریستی در کشورش از هتل خود در منهتن، نزدیکی مقر سازمان ملل، جایی که ده‌ها رهبر کشورهای دیگر از جمله جاستین ترودو برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشتند با مردمش صحبت کرد و از آنها درخواست کرد که تسلیم ترس نشوند.

به گزارش  ایران به  نقل از آژانس خبری فرانسه، اوباما گفت: ما هرگز تسلیم ترس نخواهیم شد و نمی‌ترسیم. مردم قوی و انعطاف‌پذیر هستند و به زندگی عادی‌شان ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌های مخالفان
در حالی که رئیس‌جمهور کنونی از هموطنانش درخواست می‌کند که از شایعه‌پراکنی و انتشار سخنان نفرت‌آمیز در رسانه‌ها و اینترنت خودداری کنند، دو نامزد ریاست جمهوری با برجسته کردن دیدگاه‌های مخالف یکدیگر در مبارزه با تروریسم شروع به نزاع کرده‌اند.

دونالد ترامپ، جمهوری‌خواه جنجالی روز دوشنبه از پیش‌بینی حملات ترویستی جدید در آمریکا دریغ نکرد و به شدت از سیاست ضعیف و درهای باز به روی ده‌ها هزار مهاجر به شدت انتقاد کرد و خواستار اقداماتی شدید شد.

روز یکشنبه نیز هیلاری کلینتون حملات ترویستی مینه‌سوتا، نیوجرسی و نیویورک را محکوم کرد و از این فرصت برای مطرح کردن برنامه‌ای جامع برای شکست داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی استفاده کرد.

تحلیلگران از بررسی مواضع دو نامزد استدلال کرده‌اند که این وضعیت هشدار به نفع دونالد ترامپ تمام شده است که بی‌وقفه تأکید می‌کند رقیبش قادر به مقابله با تروریسم نیست. پیر مارتین، مدیر مطالعات سیاسی و اقتصادی آمریکا در دانشگاه مونترال  (CEPEA) می‌گوید: با این حال هنوز برای نتیجه گیری برای شکست‌ناپذیری دونالد ترامپ بسیار زود است. این کارشناس انتخابات آمریکا می‌افزاید: مردم از ماه‌ها پیش شروع به نتیجه گیری کرده‌اند؛ اما آمار و ارقام ثبت شده در نظرسنجی‌ها قانع‌کننده نیست.

حملات تروریستی که در سان‌برناردینو و اورلاندو رخ داد برای دونالد ترامپ منفعتی به همراه نداشت اما حملات تروریستی در روزهای اخیر قطعا برای او امتیازاتی خواهد داشت؛ ولی در کل اشتباهات و شخصیت غیرقابل پیش‌بینی این نامزد جمهوری خواه به نفع رقیب دموکرات او تمام شده است. با این روند می‌توان گفت از این پس هر دو نامزد در وضعیتی برابر قرار خواهند گرفت.

نامزد محافظه‌کار
پیر مارتین می‌گوید: با توجه به اینکه ایالات متحده با چنین بحران‌هایی روبه‌رو شده است و نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری روز دوشنبه آ‌ینده خواهد بود، این موضوع می‌تواند نقاط ضعف کاندیداها را بسیار برجسته‌تر نمایش دهد. او اشاره می‌کند: من فکر می‌کنم احتمالا هیلاری کلینتون روی شایستگی‌ها و تجربیات بلند مدتش در طول مناظره تمرکز خواهد کرد و ترامپ که دانش و سابقه محدودی دارد او را درباره پرونده‌هایش به چالش می‌کشد. 

فرانسیس لانگوا، عضو کرسی رائول داندوراند در مطالعات استراتژیک و دیپلماتیک از دانشگاه کبک مونترال می‌گوید: رسانه‌ها و افکار عمومی آمریکا به نظر می‌رسد که با راحتی کمتری انحراف‌های زبانی و دروغ‌های نامزد جمهوری‌خواه را ببخشند. بیشتر کسانی که هشتم نوامبر ماه آینده به پای صندوق‌های رأی می‌روند، با نظارت و دقت بیشتری رفتارها و سخنان دونالد ترامپ را بررسی خواهند کرد.

این محقق یادآوری می‌کند که هفته گذشته نیز یک کشیش در طول جلسه‌ای از مبارزات انتخاباتی از دونالد ترامپ خواست که درباره مسائل مختلف و برنامه‌هایش صحبت کند و تنها به حملات لفظی به کلینتون اکتفا نکند.

با این وجود انتظار می‌رود که با تشدید فضای ناامن و ترس از حملات تروریستی در داخل خاک آمریکا،  اقبال عمومی به سمت فرد و گروهی برود که بیش از دیگران مدعی برقراری نظم و امنیت شناخته شده است

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------