آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

یکه تازی اوباما در غیاب دشمنان جنجالی؛ از احمدی نژاد تا قذافی



باراک اوباما رییس جمهوری امریکا امسال مجبور به چشم در چشم شدن با دشمنان دیرینه اش نبود هوگو چاوز درگذشت، قذافی در لیبی کشته شد و احمدی نژاد در سیاست ایران به حاشیه رانده شد.

 زمانی که اوباما برای نخستین بار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان رییس جمهوری امریکا در سال 2009 میلادی سخنرانی کرد با رهبرانی مواجه بود که یا خط مشی اقتدارگرایانه داشت و یا از طریق غیر دموکراتیک به قدرت رسیده بودند. اکنون او خوش شانس است چرا که هیچ یک از آن رهبران پیشین در سازمان ملل متحد حضور ندارند و اکثرا نیز سرنوشت جالبی نداشتند.

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد


به گزارش خرداد، شبکه خبری "سی ان ان" در این باره به معرفی این رهبران می پردازد:

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پیشین ایران

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد


او سخنرانی هایش در سازمان ملل جنجال برانگیز بود و معمولا باعث ملتهب شدن جو مجمع می شد. اظهارات او همواره با انتقادات زیادی همراه بود. او در سال 2010 میلادی مدعی شد که دولت امریکا پشت حملات یازدهم سپتامبر به برج های دوقلو بوده است. این موضوع خشم بسیاری از متحدان امریکا را برانگیخت. اوباما این اظهارات را غیر قابل توجیه و توهین امیز و نفرت انگیز خواند. در سال 2013 میلادی حسن روحانی جانشین احمدی نژاد شد.

هوگو چاوز، رییس جمهوری سابق ونزوئلا

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد

کشور تحت رهبری او همواره متهم به نقض حقوق بشر و فساد گسترده بوده است. او دشمن شماره یک سیاست خارجی ایالات متحده بود و با کوبا و احمدی نژّاد در ایران متحد بود. او به جنبش های رادیکال ضد غربی کمک رسانی می کرد. او در سال 2013 میلادی پس از ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

معمر قذافی، رهبر سابق لیبی

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد


او در اکتبر سال 2011 میلادی توسط شورشیان لیبیایی دستگیر شد آن هم پس از حمله ائتلاف تحت رهبری امریکا به لیبی در نهایت قذافی مدت زمانی کوتاه پس از ساقط شدن از قدرت کشته شد. برکناری او از قدرت سبب شد تا لیبی دچار هرج و مرج جدی شود و گروه های افراطی در آنجا ظهور کنند.

هو جین تائو، رییس جمهوری پیشین چین

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد

در زمان ریاست او چین به قدرت برتر اقتصادی در جهان تبدیل شد اما ساختار کمونیستی آن کشور حفظ شد. در زمان ریاست او نفوذ خارجی محدود شد و شواهد نقض حقوق بشر مشاهده شد. هو در مارس 2013 میلادی از قدرت کناره گیری کرد.

دیمیتری مدودف، رییس جمهوری پیشین روسیه

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد

او دست راست پوتین رییس جمهوری فعلی روسیه بود او پس از پوتین به قدرت رسید چرا که ولادیمیر پوتین به دلیل محدودیت قانونی نمی توانست پس از دو دوره بار دیگر نامزد شود. پس از ریاست جمهروی مدودف، پوتین نخست وزیر شد اما دوباره به قدرت بازگشت. امریکا ازرویکرد مدودف برای بهبود روابط  با غرب استقبال کرد اما او تنها یک دوره در قدرت بود و با بازگشت پوتین به منصب ریاست جمهوری سیاست خارجی قبلی روسیه در قبال با امریکا دنبال شد.

تین سین، نخست وزیر پیشین میانمار

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , سازمان ملل متحد

در سال 2009 میلادی او به عنوان یک نظامی که در ارتش آن  کشور سال ها در خدمت دیکتاتوری نظامی بود به نخست وزیری در میانمار رسید. اصلاحات در میانمار روندش کند بود اوباما اما در دیدارهای خود از آن کشور در سال های 2012 و 2014 میلادی خواستار سرعت بیش تری روند دموکراسی شد. با این حال، محدودیت ها بر زندانیان سیاسی ادامه یافت هم چنین دستگیری روزنامه نگاران و خشونت علیه اقلیت مسلمان. او سپس رییس جمهوری شد و پس از در مارس سال 2016 میلادی دوره پنج ساله ریاستش به پایان رسید. این کشور اکنون به سمت آزادی های بیش تر در حرکت است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------