تاکید پارلمان کره جنوبی بر دستیابی به سلاح هسته ای



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, پارلمان کره جنوبی

در پی پنجمین آزمایش پرقدرت هسته ای کره شمالی شماری از نمایندگان پارلمان کره جنوبی خواستار دستیابی این کشور به سلاح هسته ای شده اند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان احزاب حاکم و مخالف درحال مناظره درباره راهکارهای مقابله با برنامه هسته ای تسلیحاتی کره شمالی ازجمله توسعه برنامه هسته ای نظامی کشورشان هستند.
شماری از نمایندگان درنشست پارلمانی که اکنون درکره جنوبی درجریان است گفته اند که باید برای دفاع از خود داشتن سلاح اتمی را نیز مد نظر قرار دهیم.


لی چول وو از نمایندگان حزب حاکم سایه نوری در کره جنوبی در پارلمان گفت که باید سلاح هسته ای تولید کنیم و آنها را آرایش دهیم و هر زمان لازم شد علیه کره شمالی از آن استفاده کنیم.


وی افزود که نباید وقت را تلف کنیم و به تحریم ها و تلاش های چین دلخوش باشیم لازم است به اتفاق آمریکا سلاح های اتمی را در منطقه آرایش دهیم.


وی گفت که اگر تلاش وافری داشته باشیم با افزایش فشارها بر کره شمالی و استقرار سلاح های هسته ای می توانیم یک بار و برای همیشه به برنامه هسته ای نظامی پیونگ یانگ خاتمه دهیم.


کیم جین پیو ازحزب مخالف مینجو هم از نمایندگان حزب حاکم که خواستار استقرار سلاح هسته ای در کره جنوبی می باشند حمایت کرده است.


وی افزود که اگر قرار باشد کره شمالی به آزمایش های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک ادامه دهد کره جنوبی هم باید خود را آماده کند.


خبرگزاری یونهاپ امروز از قول وی نوشت که البته بهتر است که ابتدا و قبل از درگیری هسته ای به دنبال پیشبرد دمکراسی در کره شمالی باشیم که شاید باعث تحول در آن کشور شود.


شماری از این نمایندگان ماه جاری میلادی پس از آزمایش نهم سپتامبر کره شمالی و افزایش تهدیدهای این کشور اعلام کردند که دولت کره ناکارامد بوده است و باید در راستای توسعه تسلیحات هسته ای گام های جدی بردارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------