آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

دیدار لاوروف و کری در سایه تنش ها بر سر مساله سوریه



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا

 وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در حالی که حوادث سوریه ازجمله تهاجم هوایی هواپیماهای آمریکایی و متحدانش به پایگاه نظامی سوریه در دیرالزور موجب بروز موج جدید تنش های شدید میان کرملین و کاخ سفید شده است، با هم دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، ابتدا جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف همتای روس خود که برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد تماس تلفنی گرفته و سپس دو طرف با یکدیگر دیدار کردند.


خبرگزاری ایتارتاس امروز (پنجشنبه) به نقل از گزارش وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: وزیران خارجه روسیه و آمریکا در گفت و گوی تلفنی و دیدار دوجانبه به همراه هیات های دو کشور در خصوص مسائل سوریه و حل و فصل بحران این کشور مذاکره کردند.


جزییات بیشتری از این مذاکرات اعلام نشده است.


روابط روسیه و آمریکا بر اثر مساله سوریه در روزهای اخیر به شدت پرتنش شده است و دو طرف یکدیگر را به متشنج کردن اوضاع سوریه و بروز حوادث این کشور متهم می کنند.


روز 16 سپتامبر (26 شهریور ماه) دو هواپیمای آمریکایی و یک فروند هواپیمای انگلیسی و یک هواپیمای استرالیایی پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور را که در محاصره تروریست های داعشی قرار داشت٬ بمباران کردند.


بر اثر این حادثه دست کم 80 نفر از نیروهای سوریه کشته و حدود یکصد نفر نیز زخمی شدند.
آمریکا ادعا کرد که این حادثه بر اثر اشتباه خلبانان رخ داده و هدف آنها بمباران تروریست های داعشی بود.


روسیه این اقدام آمریکا را به شدت تقبیح و آن را حمایت کاخ سفید از داعش تلقی کرد.


سه روز پیش هم یک کاروان کمک های انسانی سازمان ملل در حلب شرقی به طور مشکوکی هدف حمله قرار گرفت که بر اثر آن 20 نفر از رانندگان کامیون ها و افراد همراه آنها کشته و 18 کامیون از 31 کامیون کاروان منهدم شدند.


آمریکا٬ روسیه و سوریه را مسئول این حادثه معرفی کرده و مقام های آمریکایی مدعی شدند که این کامیون ها بر اثر حملات هواپیماهای این دو کشور منهدم شده است.


روسیه این ادعای واشنگتن را رد کرده و تروریست ها را مسئول این حمله و به آتش کشیدن کامیون ها خواند.


این حوادث موجب بروز تنش های شدید و مشاجره میان مقام های آمریکایی و روسی در شورای امنیت شد.


«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل با محوریت سوریه،گفت که حمله (روز شنبه) هواپیماهای آمریکایی و ائتلاف وابسته به پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور نقض آتش بس است و پس از این عملیات نیز تروریست های داعشی به حمله علیه نیروهای ارتش سوریه دست زدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه روسیه همه شواهد خود در رابطه با حمله اخیر به کاروان کمک های بشردوستانه در نزدیکی حلب را ارائه داده است، خواستار تحقیقات جامع و بی طرفانه درباره این حادثه شد.


جان کری نیز در این نشست ،با متهم کردن روسیه به حمله هوایی به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل در حلب گفت که اظهارات مقام های روسیه در مورد این حادثه ضد و نقیض است.


خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا را یک نمایش بد سیاسی با سخنان غیر واقعی خواند.


وی روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه24 ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا را در باره حادثه حمله به کاروان کمک های انسانی سازمان ملل در حلب ٬ بی اساس و دور از واقعیت دانست.


خانم ماریا زاخارووا اظهارات کری در باره نقش روسیه در حادثه کاروان کمک های سازمان ملل را بی پایه و اساس خواند و گفت که این اظهارات با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهانی بیان شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------