آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بان کی مون: شورای امنیت مسئولیت بزرگتری غیر از حمایت از روند سیاسی در سوریه ندارد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل گفت: جهان در جنگ سوریه با "لحظه سرنوشت سازی" رو به رو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت  که در خصوص سوریه برگزار شد کشورهای جهان را به استفاده از نفوذ خود برای کمک به از سرگیری مذاکرات سیاسی میان سوری ها و اجازه به آنها برای گفتگو به منظور خروج از جهنمی که گرفتار آن شده اند فراخواند.

بان کی مون خطاب به اعضای شورای امنیت تاکید کرد: شما به عنوان اعضای شورای امنیت مسئولتی بزرگتر از حمایت از روند سیاسی در سوریه ندارید.

 وی حمله به کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه وابسته به سازمان ملل را "خشم برانگیز" خواند و گفت ما باید بر این مساله که آتش بس از سرگرفته خواهد شد مصر باشیم .همه را به استفاده از نفوذ خود برای ضمانت این مساله تشویق می‌کنم این فرصتی است برای احیای مجدد آتش بس  و تسهیل کمک‌های انسانی به حلب و تمامی مناطق جهان .اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم پس راه برای مذاکرات سیاسی باز خواهد شد.

بان کی مون تاکید کرد: مرحله انتقالی به تنهایی هدف نیست بلکه مسیری است که مردم سوریه را قادر می‌سازد  تا واقعیت جدید و مسالمت آمیز و دموکراتیکی را محقق کنند که حاکمیت و استقلال این کشور را حمایت می‌کند و علیه تروریسم یکپارچه عمل می‌کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------