دیدار اردوغان و بایدن در حاشیه نشست مجمع عمومی



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,دیدار اردوغان و بایدن

رییس‌جمهور ترکیه و معاون رییس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست‌های کنونی مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر حمایت راسخ خود از دموکراسی ترکیه را مطرح کرد و تعهد مردم ترکیه به نهادهای دموکراتیک و اجرای قانون را تحسین کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بایدن همچنین متعهد شد که آمریکا به ترکیه در تحقیقاتش در خصوص کودتای غیرقانونی و خشونت‌آمیز 15 ژوئیه کمک خواهد کرد.

بایدن در اوت سال جاری میلادی در بحبوحه تنش‌ها میان واشنگتن و آنکارا حول محور استرداد فتح‌الله گولن، روحانی مستقر در آمریکا که به رهبری کودتای نافرجام 15 ژوئیه متهم شده به ترکیه سفر کرد.

ترکیه از آمریکا خواسته تا گولن را تحویل دهد.

بایدن همچنین حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ‌.ک‌.ک را به خاطر حملاتش علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی ترکیه محکوم کرد.

این دیدار در هتل پنینسولا درست همان روزی رخ داد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا از شورای امنیت خواست تا دستور فرود تمامی هواپیماهایی را که بر فراز مناطق تحت کنترل مخالفان سوری پرواز می‌کنند صادر کند و اجازه دهد کمک‌ها به مناطق محاصره شده برسد.

ترکیه برای ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه تلاش می‌کند.

اغلب ناظران معتقدند بایدن و اردوغان همچنین درباره وضعیت سوریه و عملیات سپر فورات که ترکیه ماه گذشته با هدف نابودی گروه‌های تروریست داعش از مناطق مرزی ترکیه آغاز کرد، صحبت کردند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------