آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اردوغان: زیاده‌روی نکردم



  اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل, اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد که دولت سوریه در حمله به امدادرسانان سازمان ملل که منجر به لغو آتش‌بس متزلزل در این کشور شد، دخیل بوده است.

 به  گزارش  ایسنا؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در نیویورک به سر می‌برد، در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی MSNBC مدعی شد: "قاتل و مسئول این حمله دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است. آتش‌بس به وجود آمده با میانجی‌گری روسیه و آمریکا نیز یک "نوزاد سقط شده" است اما امیدواریم که مذاکرات میان واشنگتن، مسکو و آنکارا بتواند جان تازه‌ای به این آتش‌بس ببخشد."

 

آمریکا، روسیه را مقصر این حمله می‌داند و می‌گوید که در زمان حمله، جت‌های سوریه و روسیه در این حریم هوایی حضور داشتند. اما روسیه هرگونه دخالت داشتن در این حمله را رد کرده و اسد نیز ادعاهای آمریکا را "دروغ‌های محض" می‌داند.

 

اردوغان در جریان این مصاحبه به اختلافات با آمریکا به ویژه بر سر موضوع متحدان کرد آمریکا در شمال سوریه پرداخت.

 

آمریکا در نابودی داعش به کردهای سوریه تکیه کرده اما اردوغان این نیروها را به عنوان شاخه حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به (پ.ک.ک) می‌داند که از سال 1984 میلادی با دولت آنکارا در حال مبارزه هستند. مقامات آمریکایی همچنین به ترکیه درخصوص توقف حملاتش به کردها هشدار داده و از این کشور خواسته‌اند تا درعوض به هدف گیری داعش تمرکز کند.

 

اردوغان گفت: فکر نمی‌کنیم که ما با دوستان آمریکایی‌مان در این زمینه وحدت‌ نظر داشته باشیم. تروریست خوب و بد وجود ندارد. تمامی تروریست‌ها بد هستند. تسلیحات تهیه شده توسط آمریکا برای کردها گاهی اوقات توسط داعش تصرف می‌شوند.

 

وی درخصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: پیشنهاد دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در این انتخابات برای ممنوع‌الورود کردن مهاجران مسلمان به آمریکا اصلاً ممکن نیست؛ چراکه سیاست یک ماراتن است و یک روند طولانی دارد. خیلی چیزها را می‌توان در جریان مبارزات انتخاباتی گفت اما مسائل پس از انتخابات کاملاً متفاوت است. بهترین چیز برای من این است که مشاهده کنم خواسته مردم آمریکا تحقق می‌یابد. انتخاب مردم آمریکا انتخاب درست خواهد بود. من بیش از هرچیز دیگری به دموکراسی اعتقاد دارم.

 

این در حالی است که اردوغان حمایت خود را از هیچ نامزد خاصی اعلام نکرد.

 

اردوغان درخصوص کودتای نافرجام اخیر در کشورش و واکنش‌هایی که وی به آن نشان داد، گفت: فکر نمی‌کنم در واکنشم زیاده‌روی کرده باشم. تمامی رسانه‌هایی را که بستم و خیرنگارانی را که برکنار کردم تلاش می‌کردند تا به سازمان‌های "تروریستی" برای سرنگونی دولت و نابودی نظم قانونی کمک کنند. ترکیه یک کشور "قانونمند" است. شما باید تحمل انتقاد را داشته باشید. این یک اصل است. من نیز این مساله را تحمل می‌کنم اما هرگز "تروریسم" را تحمل نخواهم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------