آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دانستنی ها درباره نخستین مناظره دو نامزد اصلی انتخابات آمریکا



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی پیرامون نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت، در حالیکه تنها شش هفته به انتخابات 18 آبان باقی مانده، مناظره دوشنبه (پس فردا) نامزدان دو حزب عمده در این انتخابات، بطور حتم برهه ای حساس در رقابت های انتخاباتی خواهد بود. 

این خبرگزاری امروز (شنبه) در گزارش خود افزود: مناظره دوشنبه (ساعات اولیه صبح سه شنبه به وقت ایران)، اولین مناظره از سه مناظره پیش بینی شده دو نامزد اصلی ریاست جمهوری آمریکا و فرصتی است تا خود را در معرض قضاوت مردم و آن دسته از رای دهندگان بدبین آمریکایی، که بدقت مراقب کوچکترین لغزش، رفتار ناپخته یا مشاجره هستند، قرار دهند.

 

شخصیت های متضاد هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ می تواند این مناظره را به پربیننده ترین برنامه سیاسی آمریکا مبدل سازد.

 

*** مکان و زمان

ساعت 9 شب دوشنبه (5:30 بامداد سه شنبه به وقت تهران) دانشگاه هوفسترا (Hofstra) در جزیره لانگ آیلند ایالت نیویورک، میزبان مناظره نامزدهای دمکرات و جمهوریخواه خواهد بود. این دانشگاه در سال های 2008 و 2012 نیز میزبان مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بود.

 

*** مدت و چارچوب مناظره

این مناظره 90 دقیقه ای از شش بخش 15 دقیقه ای تشکیل شده و آگهی بازرگانی در جریان برگزاری آن پخش نمی شود. سوالها پیرامون جهت گیری آمریکا، دستیابی به موفقیت و تامین امنیت آمریکاست.

 

30 دقیقه به بحث در مورد هر یک از موضوع های مناظره اختصاص خواهد داشت. گرداننده مناظره هر بخش 15 دقیقه ای را با یک سوال آغاز کرده و هر نامزد دو دقیقه فرصت پاسخگویی دارد. نامزدها می توانند در مورد پاسخ رقیب خود نیز اظهار نظر نمایند. گرداننده مناظره می تواند از فرصت باقیمانده برای طرح سوال های دیگر استفاده نماید.

 

*** گرداننده

گرداننده مناظره، لستر هولت 57 ساله و مجری اخبار شبانگاهی شبکه خبری NBC (پربیننده ترین برنامه خبری آمریکا) است. او زمستان گذشته نیز گرداننده یکی از مناظره های حزبی دمکرات ها بود.

 

*** وضع کلینتون

توقع از نامزد دمکراتها بیشتر است، چرا که او با تجربه بوده از ریز مسائل اطلاع دارد. هیلاری کلینتون باید نشان دهد که در قد و قواره ریاست جمهوری است و بر خلاف نظر 55 درصد آمریکاییها، یک انسان صادق است. کلینتون باید نشان دهد که بیماری سینه پهلوی اخیر او نیز بطور کامل بهبود یافته است. کلینتون فرد چندان محبوبی نیست و هر اقدامی که دل رای دهندگان را به دست آورد، بخت پیروزی او را افزایش خواهد داد.

 

*** وضع ترامپ

ترامپ باید رای دهندگان را قانع کند که توانایی های لازم را برای ریاست جمهوری و آشنایی حداقلی با مسائل دارد و می تواند بدون از دست دادن کنترل خود، از پس مناظره نفس گیر با رقیبش برآید. وی باید به جمهوریخواهان نیز اطمینان دهد که گر چه در بسیاری از زمینه ها غیر خودی به شمار می رود، ولی رئیس جمهوری جمهوریخواه خواهد بود.

 

*** نامزدهای احزاب دیگر

گری جانسون نامزد حزب آزادیخواه و جیل استاین نامزد حزب سبز به این مناظره دعوت نشده اند. این دو نتوانستند به حد نصاب تعیین شده کمیسیون مناظره های انتخاباتی برای رسیدن به 15 درصد محبوبیت در پنج نظرسنجی سراسری آمریکا دست یابند.

 

هم اکنون میانگین محبوبیت جانسون در نظرسنجی های اخیر 8.9 درصد و استاین 2.9 درصد است.

 

*** پربیننده ترین مناظره؟

رکورد بینندگان مناظره های ریاست جمهوری 80 میلیون و 600 هزار نفر و مربوط به مناظره سال 1980 میان جیمی کارتر دمکرات و رونالد ریگان جمهوریخواه است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که مناظره روز دوشنبه بینندگان بیشتری خواهد داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------