روسیه: آمریکا به شورای امنیت آسیب می زند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,سخنگوی وزارت خارجه روسیه

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: رفتارها و اقدام های مختلف آمریکا به ویژه اکنون درباره سوریه به جایگاه و اعتبار شورای امنیت سازمان ملل لطمه می زند.

 به گزارش ایرنا، زاخارووا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: اظهارات دیپلمات های آمریکا در شورای امنیت نشانه تلاش و تمایل این کشور برای کاهش ارزش و جایگاه این نهاد بین المللی است.

 

وی در ادامه انتقاد از واشنگتن افزود: اجرای شو و نمایش سیاسی در شورای امنیت سازمان ملل کار دشواری نیست، اما باید توجه کرد که این نهاد وظیفه رسیدگی به مسائل مهم و جدی را دارد و آنچه اکنون طرف آمریکایی انجام می دهد، صرفا از اهمیت و جایگاه شورای امنیت در جهان می کاهد.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: دلیل انجام این رویکردها و رفتارهای واشنگتن آن است که قادر به انجام تعهدهای خود در حل و فصل مساله سوریه نیست و مجبور می شود در روابط با روسیه به شیوه های غیردیپلماتیک متوسل شود.

 

آمریکا از زمان برقراری آتش بس سوریه در اسفندماه سال گذشته و همچنین توافق 19 شهریورماه در ژنو با روسیه به جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت الحمایه واشنگتن از گروه های تروریستی به ویژه جبهه النصره متعهد شده که تاکنون اجرا نکرده است.

جبهه النصره همراه داعش در فهرست سیاه تروریسم سازمان ملل قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------