انتشار اسناد محرمانه انگلیس درباره تهدید "تروریست‌های یهودی"/آنها دواعش عصر حاضر هستند؟



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,اسناد محرمانه

: مقامات انگلیس اقدام به انتشار برخی اسناد محرمانه متعلق به دهه 1940 کرده‌اند که در آنها اتفاقات مربوط به مقابله شبه نظامیان یهودی در فلسطین با انگلیسی‌های مستقر در آن شرح داده شده است.

 به گزارش ایسنا  ؛شباهت‌هایی میان نگرانی انگلیسی‌ها در آن زمان از بابت نفوذ شبه نظامیان تروریست یهودی به خاک اروپا و نگرانی‌های فعلی اروپایی‌ها درخصوص همین نفوذ از جانب تروریست‌های داعش دیده می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان یکسری اسناد دولتی انگلیس که جدیدا منتشر شده، صدها مورد از طرح‌های توطئه شبه نظامیان یهودی علیه انگلیسی‌ها در فلسطین در دهه 1940 تشریح شده است.

 

دیدگاهی که انگلیسی‌ها در آن زمان درباره شبکه زیرزمینی شبه نظامیان یهودی داشتند در عنوان این اسناد مشخص است: "فعالیت‌های تروریستی یهودی‌ها در خاورمیانه".

 

سائول زادکا، نویسنده کتاب "خون در صهیون: چطور چریک‌های یهودی انگلیسی‌ها را از فلسطین بیرون راندند" اظهار کرد: در آن دوران نفوذ انگلیسی‌ها رو به افول بود و شبه نظامیان به نوعی فقدان عزم و اراده نزد آنها را احساس می‌کردند و قصد داشتند با هدف تشکیل یک حاکمیت یهودی در فلسطین از آن بهره‌برداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این شبه نظامیان دریافتند خلاصی یافتن از انگلیسی‌ها در فلسطین کلید تشکیل حاکمیتشان در این سرزمین است.

 

وی افزود: براساس این اسناد انگلیسی‌ها در آن زمان هدف مشخصی نداشتند و نمی‌دانستند چه‌کار می‌خواهند بکنند و عملیات‌های شبه نظامیان یهودی تاثیر بسیار بدی بر روحیه نیروهای مسلح انگلیسی‌ گذاشت. در اسناد انگلیسی‌ها این جمله بیان شده است؛ "اگر شما نمی‌توانید فلسطین را کنترل کنید پس از آن خارج شوید."

 

زادکا ادامه می‌دهد: حفظ صد هزار سرباز توسط انگلیس در فلسطین بسیار پرهزینه بود. بنابراین، برای این کشور چسبیدن به فلسطین ارزشش را نداشت زیرا هزینه آن خیلی بالا بود.

 

از جمله توطئه‌هایی که در این اسناد به آن اشاره شده مربوط به توطئه شبه نظامیان یهودی برای کشتن فرمانده نیروهای انگلیسی در فلسطین است.

 

در یکی از این اسناد، یک خبرچین به انگلیسی‌ها در فلسطین اطلاع داد که قرار است شبه نظامیان یهودی ژنرال اولین بارکر، فرمانده نیروهای انگلیسی‌ در فلسطین را در تاریخ 14 نوامبر 1946، در مسیر رفتن از خانه‌اش در بیت‌المقدس به دفترش در مقر نیروهای انگلیسی ترور کنند.

 

این خبرچین گفته بود: گروه شبه نظامیان یهودی استرن گانگ، این کار را انجام می‌دهد.

 

در این اسناد کاملا مشخص است که انگلیسی‌ها نگران تهدید مداوم حملات علیه خود در فلسطین و سرایت خشونت‌ها از خاورمیانه به اروپا بوده‌اند.

 

یک نامه متعلق به سرهنگ موریس اولد فیلد، به تاریخ 20 ژوئیه 1946، خطاب به مقر نظامیان انگلیسی در فلسطین هشدار داده که دو نفر از افراد فهرست یهودیان تروریست ظاهراً با یک پرواز ایر فرانس به پاریس نفوذ کردند.

 

وی هشدار می‌دهد که ممکن است بسیاری از افرادی که ما فکر می‌کنیم تحت نظر داریم، بدون آنکه خودمان بدانیم در سراسر اروپا پراکنده شده باشند.

 

همچنین در این اسناد سرویس اطلاعاتی انگلیس در آن زمان به همتایان بلژیکی خود درباره برنامه ریزی پنج نفر برای اجرای یک ماموریت در این کشور هشدار داده است و مکاتباتی نیز میان مقامات سرویس اطلاعاتی انگلیس و اف‌ بی‌ آی در آمریکا درباره فعالیت‌های یکسری به اصطلاح کماندوی یهودی در شهر نیویورک انجام شده است.

 

در این اسناد یک مقام انگلیسی در درخواستی فوق محرمانه گفته است باید همه یهودیانی که به انگلیس سفر می‌کنند به دلیل تهدید امنیتی شبه نظامیان استرن گانگ، مورد بررسی‌های امنیتی ویژه قرار بگیرند.

 

همچنین در این اسناد یکسری طرح‌های آدم‌ ربایی شبه نظامیان یهودی که با موفقیت انجام شده بودند، شرح داده شده است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------