آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

دیدار رییس جمهوری ترکیه با ولیعهد عربستان



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, رئیس جمهوری ترکیه با محمد بن نایف

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با محمد بن نایف ولیعهد عربستان در قصر ریاست جمهوری در آنکارا دیدار گفت وگو کرد.

 به گزارش ایرنا  به  نقل از  آناتولی، بن نایف دریک سفر رسمی دو روزه از روز گذشته به ترکیه رفته تا با مقامهای رسمی این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت وگو کند.

 

براساس این گزارش، این دو پیش ازاین در حاشیه نشست مجمع عمومی سالانه سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره تحولات خاورمیانه و مواضع کشورهای متبوعشان گفت وگو و راه های توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه در حوزه امنیتی را بررسی کردند.

 

این خبرگزاری جزییاتی از دیدار اردوغان و بن نایف منتشر نکرده است.

 

ولیعهد عربستان روز گذشته با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه نیز دیدار داشت.

 

به گزارش واس خبرگزاری رسمی عربستان بن نایف در دیدار با وزیر کشور ترکیه نیز بر اهمیت امنیت برای ثبات در کشورها و توسعه وپیشرفت آنها تاکید کرد و افزود: همکاری های امنیتی بین عربستان و ترکیه اهمیت ویژه ای دارد.

 

براساس این گزارش، در این دیدار مسائل مطرح در حوزه همکاری های امنیتی دو کشور بویژه در حوزه تروریسم و مقابله با اقدامات گروههای تروریستی و راه های تقویت این همکاریها مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

 

ولیعهد عربستان همچنین دیدار جداگانه ای با وزیر خارجه ترکیه مولود چاووش اوغلو داشت و  طرفین آخرین تحولات منطقه و مواضع دوکشور و راه های توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف را بررسی کردند.

 

در این سفر توافقنامه همکاری بین دو کشور با موضوع تبادل تجارب ، نیروی انسانی و کارگری و تخصص های فنی مورد نیاز طرفین نیز امضا شد.

 

روابط عربستان و ترکیه درپی سفر سال گذشته رجب طیب اردوغان به ریاض و سفر سلمان ، شاه عربستان در بهار امسال به ترکیه ، رو به گرمی گذاشته است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------