آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

ترزا می: اسکاتلند هیچ حق وتویی درباره برگزیت ندارد



  اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل , ترزا می

نخست‌وزیر انگلیس گفت که به نگرانی‌های اسکاتلند درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گوش می‌کند اما دولت اسکاتلند هیچ حق وتویی در مذاکرات بریگزیت نخواهد داشت.

  به گزارش  ایسنا ؛به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند گفته بود که می‌خواهد جزئیات بیشتری از نحوه خروج دولت انگلیس از اتحادیه اروپا دریافت کند تا از وقوع یک "بریگزیت سخت که شدیدا به اقتصاد ضربه می‌زند" جلوگیری کند.

 

پس از رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، استورجن گفت که اسکاتلند به دنبال برگزاری رفراندوم استقلال دیگری است تا در شرایطی که انگلیس می‌خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود، بتواند راه خود را از پنجمین اقتصادی بزرگ جهان جدا کند.

 

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پیشتر گفته بود: به وضوح می‌گویم که در جریان این مذاکرات، دولت اسکاتلند کاملا در مذاکراتی که داریم و قرار است موضع بریتانیا پس از خروج مشخص شود، مشارکت دارد.

 

او در پاسخ به این پرسش که آیا اسکاتلند بر سر بریگزیت حق وتو دارد یا خیر گفت: پادشاهی بریتانیا موضعش در مذاکرات مشخص است و ما به عنوان دولت پادشاهی متحد بریتانیا با اتحادیه اروپا مذاکره خواهیم کرد. به نگرانی‌های خاص اسکاتلند و سایر مناطق بریتانیا توجه می‌کنیم اما آنها حق وتو ندارند.

 

بریتانیا متشکل از انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است.

 

دولت اسکاتلند سال 2014 رفراندوم استقلال برگزار کرد اما مردم به آن رای منفی دادند، با این حال در رفراندم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن، مردم اسکاتلند به ماندن در این اتحادیه رای داده بودند.

 

ترزا می همچنین درباره اینکه آیا رفراندوم استقلال مجدد در اسکاتلند برگزار می‌شود، گفت که "خیر نباید رفراندوم مجددی در اسکاتلند برگزار شود."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------