الرای کویت: آمریکا و عربستان سعودی بزرگترین حامیان بن لادن بوده اند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, آمریکا و عربستان

روزنامه الرای کویت با بررسی سیاست های دولت عربستان سعودی در حمایت از تروریسم و پرورش آن در منطقه نوشت :این سئوال مطرح است که حامی واقعی تروریسم ومشکلات در منطقه چه کشوری است و امروزه این امر ثابت شده که آمریکا و دولت عربستان بیشترین حمایت ها را از اسامه بن لادن در جنگ افغانستان به عمل آوردند.

 به گزارش ایرنا این نشریه با ارائه تحلیلی در زمینه تصویب قانون جاستا و رد وتوی باراک اوباما از سوی مجالس کنگره و سنا می نویسد: تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم 'جاستا' برای دریافت غرامت از ریاض به اتهام دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر مطرح شده است.

 

این روزنامه می نویسد: همگان می دانند که 15 تن از 19 فرد حمله کننده به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در 11 سپتامبر اتباع سعودی هستند و دو تن از آنها با سفارتخانه سعودی در واشنگتن در تماس بوده اند.

 

الرای همچنین با انتقاد از سیاست های دوگانه واشنگتن در مبارزه با تروریسم می نویسد: آمریکا در جنگ داخلی افغانستان بیشترین کمک را با حمایت ریاض به اسامه بن لادن برای بیرون راندن نیروهای نظامی شوروی از این کشور ارائه کرد.

 

این روزنامه نوشت : امریکا بعدها حمایت خود را از روی کار آمدن جنبش طالبان در افغانستان اعلام کرد و همزمان دولت سعودی نیز که به همکاری با آمریکا می پرداخت نتوانست در سال 2001 طالبان را از سازمان القاعده جدا کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------