آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

اردوغان : سازمان ملل فقط باری بر دوش جامعه بشری است



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل , اردوغان

رئیس جمهور ترکیه با تصریح به اینکه سازمان ملل با ساختار کنونی عدالت را در جهان برقرار نمی کند و فقط باری بر دوش جامعه بشری است،کودتای نافرجام 15 ژوییه را نسل جدید حملات تروریستی توصیف کرد.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز در سخنانی در کنفرانس علوم و فناوری در آنکارا با بیان این مطلب از مقابله مردم ترکیه با کودتاگران تمجید کرد و گفت: من به مردم ترکیه افتخار می کنم زیرا خود را به زیر تانک ها انداختند و کودتا را به شکست کشاندند. وی با اشاره به ادامه حضور فتح الله گولن در آمریکا از دولت این کشور به علت خودداری از استرداد گولن انتقاد کرد و گفت : این تروریست از 17 سال پیش در آمریکا به سر می برد.

 

وی زندگی شاهانه ای در مجموعه ای که در زمینی به وسعت 40 هکتار احداث شده است ، دارد. ما مدارک فعالیت های وی را به آمریکا ارسال کردیم. چرا آمریکا وی را به ما تحویل نمی دهد؟ رئیس جمهور ترکیه گفت : به 170 کشور جهان می گوییم درباره فعالیت های گروه فتح الله گولن هوشیار باشید. همه جهان باید درباره اقدامات تروریستی مشابه در آماده باش باشند. اردوغان در بخش دیگری از سخنرانی خود با انتقاد از ساختار سازمان ملل گفت : 5 کشور برای جهان تصمیم می گیرند.

 

این در حالیست که 193 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل عضو هستند. آیا در چنین اوضاعی می توان از این سازمان انتظار عدالت را داشت؟ وی افزود : فقط اعضای موقت شورای امنیت سازمان ملل تغییر می کنند. آنان نمی توانند نقش موثری داشته باشند.

 

این فقط یک بازی و یک فریب است. اردوغان گفت: سازمان ملل با ساختار کنونی عدالت را در جهان برقرار نمی کند و فقط باری بر دوش جامعه بشری است. رئیس جمهور ترکیه گفت: در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل نیز این موضوع را گوشزد کردم و گفتم ، بیایید این ساختار را تغییر دهیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------