اوباما دستور لغو تحریم‌های میانمار را صادر کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل , اوباما

ماه مارس گذشته اولین دولت انتخاب شده به صورت دموکراتیک در میانمار سوگند یاد کرد که این یک نقطه عطف برای این کشور پس از پنج دهه حکومت نظامیان بر آن بود.

 رئیس جمهوری آمریکا دستور به لغو تحریم‌های آمریکا علیه میانمار داده تا یک تحول تاریخی را در راستای عادی سازی روابط میان دو کشور رقم بزند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبران کنگره این کشور عنوان کرد: شرایطی که منجر به وضعیت اضطراری مربوط به "برمه" شد تا حد چشمگیری به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر این کشور در زمینه "تقویت دموکراسی" از جمله با برگزاری انتخابات تاریخی ۲۰۱۵ تحول پیدا کرده است.

 

وی در ادامه نامه خود تصریح ساخت: این در راستای منفعت ملی آمریکا است که تحریم‌هایش (علیه میانمار) را لغو کند و چنین کاری را نیز کرده است.

 

اوباما در این نامه ترجیح داد تا از نام "برمه" به جای میانمار برای این کشور استفاده کند. خونتای نظامی حاکم بر میانمار در سال ۱۹۸۹ نام این کشور را پس از سرکوب خشونت آمیز قیام مردمی از برمه به میانمار تغییر داد.

 

ماه مارس گذشته اولین دولت انتخاب شده به صورت دموکراتیک در میانمار سوگند یاد کرد که این یک نقطه عطف برای این کشور پس از پنج دهه حکومت نظامیان بر آن بود.

 

پیش از این بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا قانون وضعیت اضطراری در میانمار را در زمان دولتش تصویب کرد و جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین نیز در سال ۲۰۰۷ تحریم ها علیه میانمار را تمدید و تشدید کرد.

 

ماه گذشته میلادی نیز اوباما اعلام کرد که به دنبال دیدار با آنگ سان سوچی، مشاور دولت میانمار و رهبر دموکراسی خواهان این کشور قصد دارد تحریم های اقتصادی علیه میانمار را لغو کند.

 

پیش از این آمریکا بخشی از تحریم‌هایش علیه میانمار را تخفیف داده بود اما تحریم‌هایی که صرفا نظامیان حاکم بر این کشور را هدف قرار داده بودند حفظ کرده بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------