مشاور ترامپ: انگلیس در صف نخست توافق تجاری با آمریکا است



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,دونالد ترامپ

«دن دیمیکو» مشاور تجاری «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2016 آمریکا گفت: اگر جمهوری خواهان در انتخابات پیروز شوند، انگلیس نخستین کشوری خواهد بود که قبل از هر کشوری در اتحادیه اروپا، پیشنهاد توافق تجارت آزاد با آمریکا را دریافت خواهد کرد.

به گزارش  ایرنا به  نقل  از  نشریه آمریکایی پولتیکو، دیمیکو در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا قبل از هر کشوری در اتحادیه اروپا با انگلیس توافق تجاری امضا خواهد کرد، پاسخ مثبت داد و در توجیه آن گفت: انگلیسی ها دوست ما هستند و همواره از ما حمایت کرده اند و با یکدیگر همکار داشته ایم. از نظر ما این کشور به دلایل منطقی به دنبال ترک اتحادیه اروپا است.

 

مشاور ترامپ افزود: آنها (انگلیسی ها) کنترل خود بر اقتصادشان و ایجاد فرصت های شغلی را از دست داده اند از این رو چرا نباید قبل از توافق با هر کشور دیگری، با افراد همفکر همکاری کرد.

 

ترامپ و «هیلاری کلینتون» نامزدهای انتخابات آمریکا مخالفت خود را به توافق تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا ابراز کرده اند و دیمیکو گفته است که سازوکار تجارت آزاد باید اصلاح شود.

 

به گزارش ایرنا، این مشاور آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی افزود: اوضاع آنقدر بد است که اگر نتوانیم به توافقی عادلانه دست یابیم، از پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا)، سازمان تجارت جهانی و توافق تجارت آزاد با کره خارج خواهیم شد و چنین تهدیدهایی آسیب رسان است. ترامپ از تعهداتش عقب نشینی نخواهد کرد.

 

دیمیکو همچنین گفت: توافق کنونی ترانس آتلانتیک و مشارکت سرمایه گذاری (تی تی آی پی) به طور موقت متوقف شده اند و بریتانیا در صف نخست هر گونه توافق تجاری با آمریکا در صورت خروج از اتحادیه اروپا خواهد بود.

 

اظهارات مشاور ترامپ در تناقض با مواضع «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا قبل از همه پرسی سوم تیر در انگلیس است که گفته بود اگر این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود، در «ته صف» توافقات تجاری با آمریکا قرار خواهد گرفت.

 

شهروندان انگلیسی در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) با 51.9 درصد از آرا از خروج از اتحادیه اروپا حمایت کردند که تحقق آن مستلزم اجرای ماده 50 پیمان لیسبون برای اغاز مذاکرات دو ساله در این روند است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------