آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

سفر پوتین به پاریس بحث برانگیز شد



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,ولادیمیر پوتین

سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به فرانسه در پی تنش میان دو کشور بر سر تصویب قطعنامه ای با موضوع حلب در شورای امنیت، بحث برانگیز شد.

 به گزارش  ایرنا ؛سفر پوتین به پاریس که برای 19 اکتبر (28 مهر) برنامه ریزی شده است، تحت تاثیر وقایع اخیر سوریه و تلاش ناکام فرانسه و روسیه برای تصویب پیش نویس خود از قطعنامه آتش بس در شهر «حلب» سوریه، قرار گرفت و حتی تردیدهایی در مورد برگزاری این دیدار به وجود آمد.

 

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، دیشب (یکشنبه) با اشاره به آنچه که «جنایت جنگی» در حلب خواند، ضرورت پذیرش همتای روس خود و دیدار با وی را زیر سوال برد.

 

وی همچنین عنوان کرد: آنها که جنایت جنگی مرتکب می شوند باید مسئولیت آن از جمله حاضر شدن در دیوان کیفری بین المللی را بپذیرند.

 

«ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (دوشنبه) در گفت و گو با رادیو «فرانس انتر»، گفت اگر اولاند تصمیم بگیرد همتای روس خود را بپذیرد، «حقایق» را به وی خواهد گفت.

 

وی افزود: اولاند در این دیدار آنچه را که در سوریه می گذرد، بیان می کند و روسیه را مطلع می کند که در مسیری خطرناک گام بر می دارد.

 

وزیر امور خارجه فرانسه در تکرار اظهارات اولاند گفت: آشکار است که در سوریه جنایت جنگی رخ داده است و باید مسئولیت آن برعهده گرفته شود.

 

«فرانسوآ فیون» نخست وزیر سابق فرانسه نیز در گفت و گو با رادیو «اروپ 1» گفت: مسلما اولاند باید دیدار با پوتین را بپذیرد. می خواهیم چه کنیم با روسیه بجنگیم؟

سفر پوتین به فرانسه از مدت ها قبل و برای حضور وی در مراسم گشایش «مرکز فرهنگی و مذهبی ارتدوکس روس» در پاریس برنامه ریزی شده بود.

 

خبرگزاری فرانسه نیز از مسکو گزارش داد: کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که به رغم اظهارات اولاند، سفر پوتین به فرانسه صورت می گیرد.

 

در این بیانیه ضمن اشاره به ادامه روند تدارک سفر پوتین به پاریس، آمده است: مذاکره با «الیزه» کاخ ریاست جمهوری فرانسه، پیش بینی شده است.

 

اولاند روز جمعه در دفاع از پیش نویس قطعنامه کشورش برای حلب که پیش بینی می شد از سوی روسیه وتو شود، گفته بود: وتوی این پیش نویس باعث بی اعتبار شدن کشور وتو کننده می شود.

 

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره جداسازی معارضان میانه روی سوری و گروه تروریستی در حلب سوریه را رد کردند.

 

در همان روز پیش نویس پیشنهادی فرانسه مبنی بر توقف بمباران های روسیه و سوریه در شرق حلب علیه تروریست ها نیز با وتوی مسکو رد شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از 22 سپتامبر (1 مهر)، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با کمک روسیه و به منظور بازپس گیری مناطق تحت کنترل شورشیان حمله به این شهر را در شمال سوریه را آغاز کرده است.

 

به گزارش ایرنا از سوریه، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از شامگاه روز اول مهرماه، در بیانیه ای از آغاز عملیات در محله های شرقی حلب خبر داد و از شهروندان سوری خواست از پایگاه ها و مواضع گروه های تروریستی فاصله بگیرند.

 

دستاوردهای ارتش سوریه و پیشروی هرچند کند در محله های شرقی و تنگتر شدن محاصره تروریست های مورد حمایت کشورهای غربی- عربی و منطقه ای، سازمان ملل و همه حامیان تروریست ها را برای نجات آن ها به تکاپو انداخته است.

 

شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه، از سال 2012 به جبهه درگیری میان تروریست ها و ارتش سوریه تبدیل شده است. اکنون ارتش سوریه به کمک متحدانش قصد دارد به طور کامل این شهر را آزاد کند. آزادسازی این شهر مهم می تواند موازنه قدرت را به صورت گسترده ای به نفع حکومت سوریه تغییر دهد و تروریست ها را تا مرز ترکیه عقب براند.

 

حلب در 350 کیلومتری دمشق و در منطقه سوق الجیشی میان رود فرات و دریای مدیترانه قرار دارد، موقعیت منحصر به فردی که علاوه بر آنکه آن را در زمان باستان به یکی از شهرهای مهم جهان تبدیل کرده بود، سبب شده هم اکنون نیز دومین شهر مهم سوریه باشد.

 

نزدیک به پنج سال از آغاز جنگ داخلی سوریه می گذرد و این جنگ اکنون ابعاد منطقه ای و بین المللی به خود گرفته است و تروریست هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای مختلف اروپایی در سوریه مشغول به جنگ هستند.

 

بنا بر آمارهای موثق موسسات آمارگیری غربی، آمریکا و کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس و همچنین برخی از کشورهای اروپای شرقی مانند کرواسی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات تروریست هایی هستند که علیه دولت بشار اسد می جنگند.

 

برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز از گروه های تروریستی که در سوریه می جنگند، حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

 

روسیه و جمهوری اسلامی ایران از حامیان دولت قانونی بشار اسد هستند و تاکنون مذاکراتی که واشنگتن و مسکو برای برقراری صلح در سوریه انجام داده اند، به بن بست رسیده است. همچنین مذاکرات متعدد شورای امنیت در این خصوص بی نتیجه به پایان رسیده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------