نماینده آمریکا:در حال بررسی قطعنامه جدیدی علیه کره شمالی هستیم



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, نماینده آمریکا

« سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل که از روز شنبه به کره جنوبی سفر کرده است، پیش از ترک سئول گفت که کشورش همراه با کره جنوبی در حال بررسی بر روی یک قطعنامه جدید علیه کره شمالی است.

 به گزارش ایرنا، وی این مطلب را به دنبال دیدار با «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی مطرح کرد و گفت که باید با طمئانینه روی این قطعنامه کار کرد.

 

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران پس از این ملاقات گفت: لازم نیست هیچ عجله ای در صدور قطعنامه صورت گیرد. ما اعتقاد داریم که نباید به دلیل شتاب زدگی اصول و مسایل اساسی را نادیده گرفت.

 

نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به اینکه کشورش برای هر اقدامی علیه کره شمالی آماده است، افزود: ما نمی خواهیم مسایل اصولی فدای شتاب زدگی در صدور یک قطعنامه شود.

 

وی تاکید کرد که لازم است تمامی مسایل مو به مو در این قطعنامه گنجانده شده و سندی منتشر شود که به طور دقیق بتوان آن را اجرا کرد.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه از قول «سامانتا پاور» آورده است: در جریان سفرش به کره زمان و فرصت خوبی برای گفت وگو با مسئولان این کشور درباره همین قطعنامه داشته است و در نیویورک موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره کسب رضایت پکن با قطعنامه جدید گفت: ما در بالاترین سطح در حال رایزنی با چین هستیم و به این همکاری و مشورت ها ادامه خواهیم داد.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که با چین و روسیه و یا هر کشور صاحب نفوذ دیگری در کره شمالی همکاری و مشورت خواهیم کرد و گفت و گوهایمان متوقف نخواهد شد تا به نتیجه برسیم.

 

از سوی دیگر «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز پس از دیدار خود با «پاور» به خبرنگاران گفت که ما به دنبال تحریم های بسیار قوی تر علیه کره شمالی هستیم.

 

وی افزود: پس از آزمایش ماه ژانویه تحریم های سختی علیه کره شمالی در نظر گرفته شد اما درصدد هستیم تحریم هایی سخت تر از آن علیه این کشور اعمال کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------