آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مقتدا صدر: اگر اردوغان محترمانه از عراق نرود او را بیرون می کنیم



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,اردوغان

مقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق به اردوغان هشدار داد : اگر محترمانه از عراق عقب نشینی نکند،به زور از این کشور رانده خواهد شد.

 به گزارش ایرنا یه نقل از پایگاه خبری سومریه وی در پاسخ به پرسش یکی از هوادارانش درباره اظهارات اخیر رئیس جمهوری ترکیه درباره حضورنظامی انکارا در خاک عراق گفت: ما اماده هرگونه حمایت از اهالی موصل با هماهنگی دولت مرکزی عراق هستیم و اردوغان نیز بهتراست محترمانه برود وگرنه رانده خواهد شد.

 

وی خطاب به رییس جمهوری ترکیه گفت: آقای اردوغان شما اول از ملت خودتان در برابر خطرات پیش رویشان حمایت کنید بعد مدعی حمایت از مردم عراق شوید.

 

صدر گفت: منظور اقای اردوغان کدام مسلمانان است اگر منظور مردم موصل باشد که ماخود به عنوان هموطن عراقی آمادگی کامل برای دفاع از آنان را داریم اما اگر منظور وی داعش است که خود اقای اردوغان یکی از مهمترین واصلی ترین حامیان داعش بوده و برهمین اساس ما حق داریم وی را به خاطر حمایت از تروریست ها تحت پیگرد بین المللی قرار دهیم.

 

وی ادامه داد: حضور نیروهای نظامی ترک در خاک ما کاری مشمئز کننده و غیرقابل قبول است، بنابراین به آقای اردوغان اعلام می کنیم محترمانه نیروهای خودرا از عراق خارج کند وگرنه به زور رانده خواهدشد زیرا همه مردم عراق مخالف حضور نظامی شما درکشورشان هستند.

 

وی ادامه داد: شما ابتدا کشورخود را برمبنای اصول دموکراتیک و براساس آزادی بنا کن سپس هر چه می خواهید شعار بدهید.

 

رحب طیب اردوغان روز گذشته نخست وزیر عراق را مورد خطاب قرارداده و گفته بود در حد و اندازه حریف شدن با من نیستی. ما هرچه دلمان بخواهد می کنیم و تو باید بدانی و پارا از گلیم خود فراتر نگذاری.

 

گرچه العبادی پاسخ این اظهارات اردوغان را داد ولی این سخنان اردوغان موجی از خشم و انزجار را در بین چهره های سیاسی و مردم عراق به وجود آورد.

 

حشد الشعبی نیز در برابر این اظهارات موضع گرفت و اعلام کرد مشخص خواهد شد چه کسی باید حد و مرز خود را نگه دارد.

 

امریکا و اتحادیه عرب نیز در موضع گیری های جداگانه ای خواهان حفظ حاکمیت ملی عراق شدند.

 

حدود دو هزار سرباز ترک در یک پایگاه نظامی در شمال عراق مستقر شده اند. 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------