آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

فرار مقام ارشد امنیتی کره شمالی به کره جنوبی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

تازه ترین گزارش های رسانه ای حاکی است که در راستای فرار مقام های مسئول کره شمالی به کره جنوبی یک مسئول ارشد سازمان امنیت این کشور نیز به سئول گریخته است.

 به گزارش ایرنا، این خبر در شرایطی مطرح می شود که «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی پیشتر از شهروندان و مقام های کره شمالی خواسته بود به این کشور بگریزند و دست از حمایت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بردارند.

 

گریختن یک مسئول وزارت امنیت کره شمالی به کره جنوبی با توجه به اطلاعاتی که وی درباره روابط دولت این کشور با شهروندان دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

کره جنوبی فرار این مقام ارشد را به طور دقیق تایید نکرده اما خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نوشته که وی ماه ها قبل به این کشور آمده و این خبر بتازگی منتشر شده است.

 

گزارش این خبرگزاری حاکی است که شماری از دیپلمات ها و مقام های دست اندرکار امور تجاری و ارزی کره شمالی نیز در ماه های گذشته به کره جنوبی گریخته اند.

 

از سوی دیگر اخبار دریافتی حاکی است که کره شمالی «کونگ سوک اونگ» معاون کهنه کار وزارت امور خارجه را به دلیل فرار دیپلمات های این کشور به کره جنوبی به یک مزرعه تبعید کرده است.

 

یونهاپ می نویسد: فرار دیپلمات ها و نخبگان کره شمالی به کره جنوبی به شدت «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را عصبانی کرده است.

 

کره شمالی زمانی بسیار به خشم آمد که «تائه یونگ هو» معاون سفارت و دیپلمات شماره 2 این کشور در لندن به کره جنوبی فرار کرد.

 

همچنین برخی گزارش ها از گریختن یک مقام کره شمالی از سفارت این کشور در پکن و درخواست پناهندگی دو دیپلمات دیگر از سفارت ژاپن در چین حکایت دارد که البته توکیو این خبر را هفته گذشته تکذیب کرد.

 

گزارش ها حاکی است که دستکم ۲۹ هزار نفر از شهروندان کره شمالی در سال های اخیر به همسایه جنوبی پناهنده شده اند.

 

کره جنوبی مدعی است که رهبر کره شمالی بیش از ۱۰۰ نفر از مقام های حزبی، دولتی و نظامی را برای تحکیم قدرت خود از سال ۲۰۱۱ میلادی به این طرف اعدام کرده که این موضوع یکی از دلایل تشدید فرار مقام های این کشور به همسایه جنوبی است.

 

مناسبات و روابط دو کره در پی آزمایش های موشکی پیونگ یانگ در سال جاری به شدت کاهش یافته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------