آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

عکس: رهبران جی هفت بدون روسیه / واکنش روسیه




رهبران کشورهای صنعتی بدون روسیه دور هم جمع شدند ؛ لاوروف: هیچ فاجعه ای نیست (+عکس)

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به نمایندگی کشورش در نشست امنیت هسته ای در لاهه حضور یافته اعلام کرد که عدم حضور روسیه در گروه موسوم به جی هشت و اخراج مسکو از این گروه برای این کشور فاجعه و تراژدی محسوب نمی شود.

 رهبران هفت کشور صنعتی جهان (آمریکا ، بریتانیا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن) روز گذشته در حاشیه نشست امنیت هسته ای در لاهه هلند بدون حضور روسیه  با یکدیگر دور یک میز نشستند و همزمان اعلام کردند ، در نشست رهبران جی هشت که پیشتر قرار بود در ماه ژوئن در شهر سوچی روسیه برگزار شود، شرکت نمی کنند.

به گزارش نواندیش همزمان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به نمایندگی کشورش در نشست امنیت هسته ای در لاهه حضور یافته اعلام کرد که عدم حضور روسیه در گروه موسوم به جی هشت و اخراج مسکو از این گروه برای این کشور فاجعه و تراژدی محسوب نمی شود.

اخبار,اخبار بین الملل,اقدام روسیه برای جدایی کریمه


لاوروف  گفت: "اگر شرکای غربی ما فکر می‌کنند که این قالب دیگر به کار نمی‌آید، خوب باشد. حداقل این است که ما نمی‌کوشیم به این قالب بچسبیم."

بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با مخالفت کشورهای غربی مواجه شده است و این کشورها با تصویب تحریم هایی علیه روسیه و هشدار به انجام تحریم های بیشتر می گویند روسیه را منزوی خواهند کرد.

در مقابل روسیه با بی اعتنایی به این تحریم ها و تهدیدها اعلام کرده است مساله امنیت روس تباران ساکن در بخش های شرقی اوکراین و نیز شبه جزیره کریمه برای این کشور مهم است و روسیه از امنیت و منافع ملی خود پاسداری خواهد کرد.

بحران اوکراین از زمانی شروع شد که ویکتور یانوکویچ رییس جمهور پیشین اوکراین از امضای قرار داد تجاری با اتحادیه اروپا سر باز زد . از نوامبر سال گذشته میلادی به این بهانه مخالفان غربگرای حکومت یانوکویچ در خیابان های کی یف(پایتخت) و دیگر شهرهای اوکراین تجمع کردند و در نهایت در فوریه سال جاری موفق شدند یانوکویچ را فراری دهند.

هم اکنون دولت اوکراین در اختیار جبهه مخالفان غربگرای روسیه است و  در واکنش به این اقدام روسیه نیز با حمایت از جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین، این بخش از قلمرو اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرده است.
 اخبار بین الملل - نواندیش

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------