سیا بر روی حمله سایبری مخفی علیه روسیه کار می‌کند



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل ,حمله سایبری

سیا در حال برنامه ریزی برای یک حمله سایبری مخفی علیه روسیه است که در واکنش به اقدامات مسکو برای تاثیر گذاشتن بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، مقام های کنونی و قبلی آگاه به این برنامه گفته‌اند که سیا مسئول آن است.

 

منابع مطلع گفته‌اند که نهادهای اطلاعاتی آمریکا عملیاتی را برای انجام حمله سایبری مخفی آغاز کرده و به "اسنادی برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و تاکتیک های نامشروع وی" دست یافته‌اند.

 

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در حال بررسی واکنشی متناسب به مسکو است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفته بود که رییس جمهور هنوز درحال بررسی پاسخ مناسب برای این اقدام است و تا زمانیکه به نتیجه خوبی نرسد، آن را افشا نمی کند.

 

یکی از منابع مطلع به شبکه خبری ان.بی.سی گفت، هنوز برای انجام چنین برنامه‌ای در داخل دولت آمریکا اختلاف نظر وجود دارد.

 

یکی از مقام های سابق سیا هم که درباره روسیه کار می کرد، گفته: اگر تصمیم گیری کنند، ما کار خود را درباره روسیه آغاز می کنیم. ما می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم. به ندرت اتفاق می افتد که کاخ سفید از سیا بخواهد تا دست به اقدامات ضد روسی بزند که حملات سایبری از جمله‌ آنهاست.

 

به گفته مقام های آمریکایی، مرکز اطلاعات سایبری سیا گروهی صد نفره و بودجه‌ای چندین میلیون دلاری دارد.

 

اتهامات علیه روسیه در روزهای اخیر پس از آن شدت گرفته که ویکی لیکس هزاران مورد از ایمیل های مربوط به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا مربوط به سخنرانی های مالی و مخفیانه‌ او در وال استریت را منتشر کرد؛ اقدامی که کمپین کلینتون آن را رد کرده و دولت آمریکا آن را حمله سایبری از سوی دولت روسیه می‌داند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------