حمله لفظی اوباما به روسیه



اخبار ,اخبار بین الملل,بحران اوکراین


اخباربین الملل - حمله لفظی اوباما به روسیه

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد رفتار روسیه با کشورهای همسایه در بحران اوکراین و الحاق کریمه از ضعف این کشور حکایت دارد نه قدرت آن.

به گزارش انتخاب ؛ اوباما در لاهه در کنفرانسی خبری بعد از نشست امنیت هسته ای گفت:‌ « روسیه قدرت منطقه ای است که همسایگان خود را به علت ضعف با مشکل رو به رو کرده است .»

وی افزود: « ما نفوذ قابل توجهی بر همسایگان خود داریم اما برای برقراری روابط قوی و همکاری به حمله به آنها نیاز نداریم .»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، رئیس جمهور آمریکا افزود: « اینکه روسیه احساس می کند به توسل به ارتش و نقض حقوق بین الملل نیاز دارد، نشان از نفوذ کم این کشور دارد .»

باراک اوباما به علاوه تاکید کرد آمریکا و کشورهای اروپایی در حال آماده کردن تحریم های اقتصادی علیه مسکو در بخش های انرژی، مالی، فروش سلاح و بازرگانی هستند.

اوباما گفت:‌ «‌ اولویت ما همچنان حل این بحران از راه دیپلماسی است. روسیه باید تصمیم بگیرد با احساس مسئولیت و رعایت قوانین بین المللی عمل کند .»

وی همچنین اقدام روسیه را برای ایجاد شباهت بین کوزوو و کریمه برای توجیه همه پرسی الحاق این شبه جزیره به خاک خود رد کرد و گفت: « من این تشبیه را با توجه به اینکه دولت کوزوو هزاران نفر را قتل عام کرد، کاملا بی معنی می دانم .»

اخبار بین الملل - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------