آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

چاووش اوغلو: از عملیات موصل پشتیبانی می‌کنیم/ هدف بعدیمان در سوریه شهر "الباب" است



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزیر خارجه ترکیه,

وزیر خارجه ترکیه با اعلام حمایت کشورش از عملیات موصل اعلام کرد هدف بعدی شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه شهر "الباب" است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز عراق، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای اماراتی خود اعلام کرد که جنگنده‌های ترکیه‌ای در کنار جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد.

 

وی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما از شکل گیری درگیری‌هایی میان اهل تسنن و شیعیان در موصل مانند آنچه در فلوجه رخ داد، نگران هستیم و شبه نظامیان شیعه نباید در عملیات موصل شرکت داشته باشند. این عملیات تنها باید با حضور ارتش عراق و نیروهای محلی انجام شده و با حمایت پیشمرگ‌ها و ائتلاف آمریکا انجام شود. پیشمرگ‌ها الان در منطقه‌اند و حمایت لازم را انجام می‌دهند.

 

اوغلو تاکید کرد: آنکارا به تماس‌های خود جهت مشارکت در عملیات موصل ادامه می‌دهد و جنگنده‌های ترکیه در قابل ائتلاف در این عملیات مشارکت خواهند داشت.

 

در حالی اوغلو بر مشارکت کشورش در عملیات موصل تاکید دارد که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درخواست کمک از ترکیه برای نابودی داعش در موصل را تکذیب کرد.

 

همچنین وزارت پیشمرگ های عراق اعلام کرد که هر نیروی خارجی در این عملیات شرکت کند هدف جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا قرار می‌گیرد.

 

وزیر خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: با کنترل مخالفان سوری تحت حمایت ترکیه بر شهر دابق، واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه که "پایگاه معنوی" داعش داشت، این نیروها پیشروی‌های خود را به سمت شهر "الباب" آغاز خواهند کرد. الباب و آزادسازی منبج هدف بعدی ما است.

 

وی ادامه داد: عملیات "سپر فرات" تا زمانی که ما اطمینان بیابیم مرزها از امنیت کامل برخوردار شده‌اند و امکان وقوع حملات تروریستی علیه شهروندان ترکیه وجود ندارد و مردم سوریه احساس امنیت می‌کنند. ادامه پیدا خواهد کرد.

 

ترکیه در ماه اوت عملیات موسوم به "سپر فرات" را در راستای حمایت از شبه نظامیان شورشی سوریه و با ادعای پاکسازی مرزها از تروریست‌ها آغاز کرد.

 

در همین راستا، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه آزادسازی روستای دابق سوریه را "پیروزی استراتژیک" بر داعش توصیف کرد و گفت: عملیات ترکیه در حمایت از شبه نظامیان مخالف سوری تا برقراری امنیت کامل در مرزها ادامه می‌یابد.

 

مخالفان سوری اعلام کردند که صبح روز یکشنبه پس از درگیری‌هایی با داعش موفق شدند آنها را مجبور به ترک این پایگاه استراتژیک‌ کنند.

 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: از نظر استراتژیک این مساله اهمیت دارد که نیروهای ارتش آزاد سوریه به پیشروی‌های خود به سمت شهر الباب پایگاه اصلی داعش ادامه دهند.

 

کالین افزود: عملیات پاکسازی مناطق اطراف روستای دابق جهت بازگشت غیرنظامیان ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------