اردوغان: چگونه ممکن است من وارد موصل نشوم؟/ هرگز از بعشیقه عقب‌نشینی نمی‌کنیم



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رئیس جمهوری ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه نظامیان کشورش پایگاه بعشیقه در شمال عراق را ترک نکرده و در عملیات آزادسازی موصل شرکت خواهند کرد از علاقه‌ خود برای وارد شدن به این شهر گفت.

 به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی «موصل» مرکز داعش در عراق اعلام کرد ترکیه در پایگاه «بعشیقه» حضور دارد و چگونه ممکن است که وارد موصل نشود.

 

اردوغان طی سخنرانی در کنگره جهانی حقوق آنکارا با بیان اینکه نیروهای ترکیه از پایگاه بعشیقه در شمال عراق عقب نشینی نخواهند کرد، گفت: «به ما می‌گویند در عملیات موصل شرکت نکن. چگونه ممکن است [بتوانید جلوی مرا بگیرید] وارد موصل نشوم؟ چه بخواهند چه نخواهند بعنوان بخشی از ائتلاف در عملیات موصل حضور داریم.»

 

وی با اشاره به عملیات موصل و حضور نیروهای مختلفی از جمله پیشمرگه و بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و تکرار درخواست خود برای عدم ورود رزمندگان شیعه به این شهر، گفت: «اجازه نخواهیم داد خشونت‌های قومی و قبیله‌ای در موصل رخ ددهد.»

 

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: «غیر ممکن است ترکیه در عملیات موصل شرکت نکند. زیرا در غیر آن صورت اتفاقاتی خواهد افتاد که نتایج وخیمی درپی داشته و مسئولیت آن بر عهده ترکیه نیست. چگونه است آمریکا و یا نیروهای تحت حمایت ایران به این عملیات دعوت شده‌اند اما ترکیه نه؟»

 

اردوغان با اشاره به مرز طولانی کشورش با عراق، به کسانی که مخالف حضور ترکیه در عملیات مصول هستند توصیه کرد که تاریخ و معاهدات ملی (ترکیه و عراق) را بازخوانی کنند.»

 

وی با تشبیه کردن داعش به «اسب تروا» مدعی شد اگر ترکیه می‌خواست تا کنون این گروه را شکسته داده بود اما آمریکا با حمایت نظامی از شبه‌نظامیان کرد ضمن مانع شدن، قوانین بین‌المللی را نیز شکسته است.

 

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد دوباره از حمایت‌های آمریکا از نیروهای کُرد شمال سوریه، گفت: «آمریکا قول داده بود حزب دموکراتیک و یگان مدافع خلق وارد منبج نشوند (اما شدند.) اگر تمام کردها این شهر را ترک نکنند، با آنها (آمریکا) همکاری نخواهیم کرد.»

 

اردوغان با اشاره به عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه، تصریح کرد: «ما برای دفاع از امنیت خود وارد سوریه شدیم و برای این کار نیز نیاز به اجازه از هیچکسی نداریم.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------