مقام کره شمالی: تهدید ما باعث استفاده از سلاح اتمی خواهد شد



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,کره شمالی

«لی یونگ پیل» یک مقام کره شمالی اعلام کرد که چنانچه کشورش مورد تهدید قرار گیرد، ممکن است دست به حمله پیشدستانه اتمی بزند.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار است که یک مسئول و مقام سیاسی در کره شمالی درباره اینکه کشورش ممکن است در استفاده از سلاح اتمی پیشدستی کند، سخن می گوید.

 

او در مصاحبه ای که تارنمای «ان بی اس» منتشر کرده است، گفت: ما از سوی آمریکا و سلاح های اتمی این کشور مورد تهدید قرار گرفته ایم و در صورت لزوم با چنین سلاحهایی از خود دفاع خواهیم کرد.

 

وی که مدیریت موسسه مطالعات آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد که تسلیحات اتمی این کشور، در واقع مردم و مقامات عالی ما را هدف گرفته است.

 

مقام کره شمالی ادامه داد: سلاح اتمی دیگر در انحصار آمریکا نیست و اگر متوجه شویم آن کشور قصد استفاده علیه ماه را دارد، ما پیشدستی کرده و در این کار پیشگام خواهیم شد.

 

او بار دیگر هشدار داد که اگر شرایط به این منوال ادامه یابد امکان دارد کره شمالی ششمین، هفتمین و حتی هشتمین آزمایش هسته ای خود را هم انجام دهد.

 

مقام کره شمالی تصریح کرد که سیاست های آمریکا و رزمایش های مکرر این کشور با کره جنوبی ماهیت تجاوزکارانه به خود گرفته است.

 

اظهار نظر این مقام کره ای در حالی صورت می گیرد که آمریکا به همراه ژاپن و کره جنوبی درصدد تنظیم برنامه ای برای اعمال تحریم های بیشتر این کشور توسط شورای امنیت هستند.

کره شمالی در سال جاری میلادی دو بار دست به آزمایش هسته ای زد و این موضوع باعث شد تا شورای امنیت شدیدترین تحریم ها را علیه این کشور اعمال کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------