آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مسیر جدید داعش برای تبلیغ و جذب نیرو در مالزی



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش

پلیس مالزی روز سه شنبه از تلاش تروریست های داعش برای جذب نیرو و تبلیغ تفکرات افراطی خود از طریق نرم افزار تلگرام در این کشور جنوب شرق اسیا خبر داد و اعلام کرد تاکنون 15 نظامی و 26 کارمند دولت به اتهام همکاری با تروریست های داعش بازداشت شده اند.

به گزارش ایرنا، 'ایوب خان مایدین' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی به خبرنگاران، گفت که پلیس به این موضوع پی برده است که گروه داعش در آخرین اقدام از نرم افزار تلگرام برای انتشار تفکرات خود و جذب نیرو در مالزی بهره می گیرد.

 

وی گفت که نرم افزار تلگرام در میان 14 برنامه کاربردی اجتماعی استفاده شده توسط داعش برای ارتباط با عموم مردم مالزی قبل از استخدام آنها و تنظیم سفرشان به سوریه است.

 

به گفته این مقام بلندپایه امنیتی مالزی، پیش از این و در درجه نخست، تروریست های داعش از فیس بوک، واتساپ، ویچت و دیگر نرم افزارها برای نفوذ در مردم بهره می بردند، اما برای جلوگیری از تشخیص رو به تلگرام آورده اند.

 

ایوب خان مایدین با استناد به سوابق حرکت تروریست های مالزیایی طی دو ماه گذشته در سوریه، گفت که داعش هنوز فعالانه برای پیوستن مالایی ها به این گروه تروریستی در تلاش است.

رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی اعلام کرد تروریست های داعش همچنین از مکان هایی مانند هتل ها برای دیدار با اعضا و برنامه ریزی فعالیت های تروریستی بهره می برند و ماه آوریل از یک هتل در 'چراس' شهر کوالالامپور استفاده کردند.

 

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وی در ادامه گفت که واحد مبارزه با تروریسم پلیس مالزی تا به امروز 15 نظامی این کشور از جمله 4 مامور پلیس را که به داعش پیوسته اند، شناسایی کرده است.

 

این مقام بلندپایه امنیتی مالزی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی به دلیل مهارت های مورد نیاز و دسترسی به سلاح گرم و مواد منفجره توسط داعش هدف جذب قرار گرفته اند، گفت از میان 26 کارمند دولت که جذب داعش شده اند تعدادی نیروی امنیتی هم هستند.

 

از سال 2013 میلادی تاکنون 255 نفر در مالزی به اتهام فعالیت های ستیزه جویانه مرتبط با تروریسم دستگیر شده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------