آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آغاز اجرای آتش‌بس ۷۲ ساعته در یمن



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل ,آتش‌بس  یمن

فرماندهی نیروهای ائتلاف عربی آغاز اجرای آتش‌بس ۷۲ ساعته در یمن را از نیمه‌ شب پنجشنبه بنا به اعلام سازمان ملل و موافقت دولت مستعفی و استقبال انصارالله اعلام کرد، این در حالی است دو طرف همدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، فرماندهی ائتلاف متجاوز عربی اعلام کرد، توافقنامه آتش‌بس را اجرا کرده است اما در عین حال حق‌هایی را برای خود محفوظ نگه داشته اشت که از جمله آن پاسخگویی به هر گونه تحرکات انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن در هر نقطه‌ای است.

 

این ائتلاف همچنین بر ادامه پروازهای جاسوسی و ممنوعیت پروازها و ممنوعیت رفت‌و آمد دریایی تاکید کرده است.

 

اما در پی اعلام اجرای توافق آتش‌بس هر دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. شبکه الجزیره مدعی شد، انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح در ساعات اولیه صبح پنجشنبه با بمباران مناطق مسکونی و مقرهای نیروهای منصور هادی آتش‌بس را نقض کردند.

 

شبکه المسیره وابسته به انصارالله نیز گزارش داد که جنگنده‌های سعودی شب گذشته حملاتی را به صنعا و دیگر استان‌ها داشتند که خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت.

 

این حملات در صنعا در منطقه شاهر بود، در استان حدیده دو حمله به ساختمان فرماندهی دریایی و در استان صعده حملاتی به پل وادی برکان پل ارتباطی بین سفیان و صعده صورت گرفت که موجب تخریب پل شد.

 

خبرنگار الجزیره در یمن اعلام کرده بود که در زمان شروع آتش‌بس در نیمه‌شب گذشته جبهه‌های جنگ شاهد آرامش شکننده بوده است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------