روسیه آمریکا را به واکنش های ناگوار ضدتحریمی تهدید کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,هشدار  روسیه به آمریکا

روسیه با هشدار به آمریکا نسبت به وضع تحریم های جدید ضدروسی اعلام کرد که پاسخ های مسکو به اجرای تحریم های جدید برای واشنگتن ناگوار و ناراحت کننده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سرگئی ریابکوف به خبرنگاران گفت: در صورت وضع تحریم های ضدروسی جدید، مسکو این اقدام واشنگتن را بدون پاسخ نمی گذارد.

 

خبرگزاری اینترفاکس روز پنجشنبه به نقل از ریابکوف افزود که اگر آمریکا بر خلاف منطق، عقل سلیم و تجربه ای که در مورد روسیه کسب کرده تحریم ها را گسترش دهد، اطمینان می دهم از امکانات کافی برای پاسخ ناگوار به واشنگتن برخورداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: پاسخ روسیه به آمریکا سنجیده و متناسب با اقدام های ضدروسی جدید واشنگتن خواهد بود.

 

معاون وزارت خارجه روسیه گفت که واکنش مسکو به تحریم های واشنگتن نخست مربوط به مواضع آمریکا در عرصه جهانی و نیز سیاست های این کشور در قبال روسیه و اروپا خواهد بود.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.

 

پیامد این تحریم های سه ساله، اکنون نیز اعلام شده است که کشورهای تحریم کننده ممکن است به دلیل همکاری ضدتروریستی مسکو با دمشق، محدودیت های جدیدی را علیه روسیه وضع کنند.

 

همچنین در نشست وزیران امور خارجه هشت کشور در لندن با موضوع بحران سوریه، آمریکا و انگلیس بر افزایش فشارهای ضدروسی تاکید کردند.

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا عصر روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود در لندن گفت که واشنگتن و لندن اعمال تحریم هایی را علیه مسکو و دمشق در ارتباط با شهر حلب بررسی می کنند.

 

جانسون نیز اظهار کرد: از طریق دیپلماسی فشار خواهیم آورد، چون ابزار آن را داریم. به نظر من قوی ترین اقدام این است تا کاری کنیم که پوتین و روس ها عواقب کار خود را احساس کنند.

 

ریابکوف یک روز پس از بیان این اظهارات نیز گفت: این رفتار شایسته کشوری که ادعا می کند می تواند به اهداف خود در سیاست خارجی دست یابد، نیست و از این شیوه ها نمی توان به مقصد رسید.

 

وی تاکید کرد: دشمنی های آمریکا در قبال روسیه بی پاسخ نمی ماند تا موافقان سیاست های تحریمی بتوانند بی تاثیر بودن اقدام های خود را برای دستیابی به منافع مورد نظر از راه تهدید درک کنند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------