پوتین: راهکار حل بحران سوریه تدوین قانون اساسی و انتخابات است



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل, پوتین

رئیس جمهوری روسیه در پایان مذاکرات با سران فرانسه و آلمان در برلین، گفت: مسکو پیشنهاد افزایش تلاش ها برای تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات به عنوان راهکار حل سیاسی بحران سوریه را ارائه کرد.

 به گزارش ایرنا، نشست ولادیمیر پوتین و فرانسوا اولاند رئیسان جمهوری روسیه و فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بامداد روز پنجشنبه با محور بررسی اوضاع سوریه به ویژه شرایط منطقه حلب برگزار شد.

 

رئیس جمهوری روسیه در باره مباحث مطرح شده این دیدار که پشت درهای بسته انجام شد به خبرنگاران گفت: تدوین قانون اساسی، برگزاری انتخابات براساس آن با هدف روشن شدن خواسته سوری ها و رسیدن به توافق بین طرف های مناقشه سوریه می تواند بحران این کشور را از راه سیاسی حل کند.

 

وی با بیان اینکه روند حل سیاسی بحران سوریه یکی از موضوع های مذاکرات بود، افزود: در نشست سران، مواضع روسیه و همچنین تدابیری که باید برای مبارزه با تروریسم ضدسوری و ریشه کنی آن انجام گیرد، اعلام شد تا کانون های این پدیده گسترش نیابد و و اقدام ها به نتیجه برسد.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به موافقت این کشور و سوریه با برقراری آتش بس موقت در حلب، تاکید کرد: تا زمانی که با تشدید فعالیت گروههای تبهکاری مسلح مستقر در منطقه مواجه نشویم، آماده همکاری (برقراری آتش بس موقت) هستیم.

 

وی گفت: در مواردی توانستیم به توافق برسیم و اکنون نیز امیدواریم طرف های مقابل به ویژه آمریکا تمامی تلاش های ممکن را برای جدا کردن معارضان به اصطلاح میانه رو از تروریست های جبهه النصره بکار گیرند تا اینکه بدانیم چگونه در این عرصه اقدام های مشترکی انجام دهیم.

 

آلمان و فرانسه پیرو سیاست های ضدسوری آمریکا به شمار می روند. این کشور از شش سال پیش همراه گروهی از چند کشورهای غربی - عربی با تسلیح و تجهیز جنگجویان افراطی و تروریست ها برای براندازی حکومت سوریه تلاش می کند در حالیکه روسیه متحد نظامی و سیاسی ضدتروریستی دمشق به شمار می رود. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------