آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

رئیس جمهوری کره جنوبی: حکومت کره شمالی ناپایدار است



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,رئیس جمهوری کره جنوبی,

«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که حکومت کره شمالی ناپایدار است و تهدیدهای موشکی و هسته ای این کشور خطری بزرگ برای کل منطقه محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، این تازه ترین واکنش رئیس جمهوری کره جنوبی به پرتاب یک فروند موشک موسودان توسط کره شمالی است که روز گذشته (پنجشنبه) انجام شد.

 

این دومین بار در یک طول یک هفته اخیر است که کره شمالی اقدام به پرتاب چنین موشک هایی می کند که بر اساس گزارش آمریکا و کره جنوبی هر دو پرتاب ناموفق بوده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی تصریح کرد که چنین اقداماتی بی ثباتی حکومت کره شمالی را نشان می دهد اما کره جنوبی برای مقابله با تحرکات خطرناک پیونگ یانگ خود را آماده کرده است.

 

«پارک» گفت که کره جنوبی و آمریکا در حال تقویت اتحاد خود برای رویارویی با کره شمالی هستند و توانایی های بازدارنده خود را افزایش خواهند داد.

 

 

در همین حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اجلاس امنیتی این کشور و کره جنوبی در واشنگتن بار دیگر تاکید کرد که باید هر چه زودتر برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی سامانه موشکی پیشرفته تاد در شبه جزیره کره آرایش داده شود.

 

وی که کشورش اولین نشست در باره وضعیت حقوق بشر کره شمالی را از دیروز آغاز کرده است، گفت: حکومت ناپایدار کره شمالی رفتاری غیرانسانی دارد و به جای رسیدگی به مردم خود، انبارهایش را از موشک های بالستیک و تسلیحات اتمی انباشته می کند.

 

او در نشستی با حضور مشاوران و مسئولان ارشد کره جنوبی گفت که باید برای هر اقدامی از جانب «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی آماده باشیم و قدرت بازدارندگی خود را بالا ببریم.

 

همزمان وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای پرتاب اخیر موشک موسودان کره شمالی را محکوم کرد و آن را باعث تشدید تنش ها در منطقه شبه جزیره کره دانست.

 

این در حالیست که بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، نیروهای دریایی این کشور و آمریکا از روز شنبه (فردا) به مدت دو روز در آبهای جزیره جیجو کره جنوبی یک رزمایش مشترک برای مقابله با کره شمالی برگزار می کنند.

 

در این رزمایش دو کشور از بالگردهای هجومی و ناوشکن های ۹ هزار و ۲۰۰ تنی آجیس و هواپیماهای گشتی دریایی بهره می گیرند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------