آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

70 درصد جمهوریخواهان پیروزی کلینتون را به رسمیت نخواهند شناخت



  اخبار بین الملل  ,خبرهای  بین الملل , کلینتون

یک نظر سنجی تازه در امریکا نشان می دهد که 70 درصد جمهوریخواهان می گویند که در صورت پیروزی هیلاری کلینتون نامزد دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری، رای آوردن وی به رسیمت نخواهند شناخت.

براساس این نظر سنجی که به طور مشترک توسط رویترز و موسسه سنجش افکار ایپسوس انجام شد، هفتاد درصد جمهوریخواهان در صورت پیروزی کلینتون خواهند گفت که وی یا با رای گیری غیر قانونی یا تقلب در رای گیری برنده انتخابات شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک ، پیش از این نظر سنجی ، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه و رقیب کلینتون مکررا در مورد تقلب در انتخابات هشدار داده ولی همه را منتظر گذاشته است تا بدانند آیا وی در صورت پیروزی رقیبش نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت یا نه.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا ضمن خطرناک خواندن این موضع ترامپ آن را بی احترامی به ارزش های مردم سالاری در کشورش دانسته و از این نامزد جمهوریخواه خواسته است به جای فرافکنی به فکر جلب آرای مردم باشد.

 

در نظر سنجی انجام شده ، برعکس جمهوریخواهان ، از هر 10 رای دهنده دمکرات گفتند که پیروزی ترامپ را در انتخابات به رسمیت خواهند شناخت و کمتر از 50 درصد از آنها برنده شدن احتمالی وی را در انتخابات ناشی از رای گیری غیر قانونی یا تقلب در رای گیری دانستند.

 

کلینتون خود گفته است که نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت و برایش مهم نیست که پیامد آن چه خواهد بود.

 

این نظر سنجی همچنین نشان داد که نگرانی وسیعی در طیف سیاسی امریکا در مسائل رای گیری از جمله آرای افراد غیر واجد شرایط وجود دارد.

 

یکهزار و 192 امریکایی از تاریخ هفدهم تا 21 اکتبر در این نظر سنجی آنلاین شرکت داشتند . یک ضریب خطای 3/3 درصدی برای این نظر سنجی در نظر گرفته شده است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------