آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

توصیه های رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان به رهبر طالبان



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,طالبان

رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان در توصیه نامه ای به ملا « هبت الله آخوندزاده» رهبر گروه طالبان از وی خواسته است که خاک پاکستان را ترک و در افغانستان مستقر شود زیرا در این صورت پاکستان نمی تواند خواسته های خود را بر این گروه تحمیل کند.

 به گزارش ایرنا، منابع خبری افغانستان روز شنبه نوشتند، «سید طیب آغا» که بعد از افشای مرگ ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان با ارسال نامه تندی به ملا «اختر محمد منصور»، جانشینی وی را به عنوان رهبر طالبان نپذیرفت و راه خود را جدا کرده بود، در این توصیه نامه از هبت الله خواسته است که به افراد این گروه دستور دهد تا به مساجد، جاده ها، پل ها و دیگر تاسیسات عمومی حمله نکنند و از گروگان گیری مهندسان، غیر نظامیان در بزرگراه ها و کشتن افراد بدون محاکمه خودداری کنند.

 

وی که در حال حاضر در «ترکیه» مستقر است، در این نامه، از رهبر طالبان خواست تا نام امیر را از روی خود بردارد، زیرا امیر نیاز به قلمرو دارد.

 

رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان همچنین با بیان اینکه در میان گروه طالبان، جاسوسانی حضور دارند که به غیرنظامیان حمله می کنند از وی درخواست کرد تا آنان را از این گروه خارج کند.

 

«سید طیب آغا» که تشکیلات فعلی طالبان را زیر سوال برده و تاکید کرده است که گروه طالبان در پاکستان حضور دارند ، گفته است استفاده از نام امارت اسلامی برای این گروه اشتباه است و طالبان باید از نام «تحریک» استفاده کنند.

 

وی گفته است که طالبان باید برای کشتن مخالفان خود به بیمارستان ها حمله نکنند زیرا در این گونه حملات غیر نظامیان کشته می شوند.

 

براساس گزارش منابع خبری افغانستان این نامه طیب آغا در جواب درخواست رهبری طالبان نوشته شده که از وی خواسته بود در برخی موارد به این گروه مشورت دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------