کلینتون: ترامپ دمکراسی را در آمریکا تهدید می کند



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, کلینتون

«هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا گفت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان با خودداری از ابراز تعهد نسبت به احترام گذاشتن به نتیجه انتخابات، دمکراسی را در آمریکا تهدید می کند.

 به گزارش  ایرنا  به  نقل از خبرگزاری فرانسه، کلینتون روز جمعه در گردهمایی هوادارانش در کلیولند ایالت اوهایو گفت: ما تفاوت بین رهبری و دیکتاتوری را می دانیم و انتقال آرام قدرت یکی از مسائلی است که ما را متفاوت می کند.

 

وی افزود: دونالد ترامپ از بیان این که به نتایج این انتخابات احترام می گذارد، خودداری و دمکراسی را در کشور ما تهدید می کند.

 

به گزارش ایرنا، این اظهارات کلینتون بازتاب انتقاد شدید از مواضع نامزد جمهوری خواهان است که در سومین و آخرین مناظره نامزد ها گفت که ممکن است نتیجه انتخابات را به رسمیت نشناسد.

 

ترامپ سپس در جمع گردهمایی دیگری از هوادارانش گفت که ممکن است کلینتون را به لحاظ قانونی به چالش بکشد.

 

ترامپ پیش تر درباره احتمال «تقلب» در انتخابات هشدار داده بود هر چند که چنین اظهاراتی حتی از سوی برخی از هم حزبی هایش تایید نشده است.

 

ترامپ که به خوبی می داند هیچ جمهوریخواهی بدون کسب آرای ایالت اوهایو نتوانسته به کاخ سفید راه یابد، روز پنج شنبه در یک کمپین انتخاباتی در این ایالت شرکت کرد و قرار است امروز (شنبه) نیز به همراه «مایک پنس» معاون خود بار دیگر عازم این ایالت شود.

 

این سرمایه دار آمریکایی روز جمعه میزبان گردهمایی هایی در ایالت های کارولینا و پنسیلوانیا بود.

 

با وجود گمانه زنی ها درباره پذیرفته نشدن نتیجه انتخابات از سوی ترامپ، مایک پنس معاون وی به تازگی در مصاحبه شبکه ان بی سی نیوز گفت: کمپین ترامپ، نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت.

 

ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات در کنار انتشار ویدئوهایی درباره تعرض به زنان و مواضع قبلی اش درباره اخراج مهاجران خارجی و غیره شانس پیروزی این نامزد جمهوری خواهان در انتخابات را کاهش داده است.

 

از سوی دیگر، انتشار ایمیل های رئیس سابق ستاد انتخابات کلینتون و نیز افشاگری های قبلی تارنمای ویکی لیکس درباره ایمیل های محرمانه نامزد دمکرات ها در دوران تصدی اش در وزارت خارجه و استفاده از سرور شخصی اش برای انجام مکاتبات دولتی، نامزد دمکرات ها را با چالش های فراوانی مواجه کرده است.

 

موضوع بیماری هیلاری کلینتون و ضعف وناتوانی وی در اداره کشور در صورت پیروزی، به یکی دیگر از موضوعات انتخابات آمریکا بدل شده است. پس از اتفاقی که برای کلینتون در مراسم یادبود 11 سپتامبر امسال در ایالت کلیولند روی داد و او تقریبا غش کرد، موضوع وضعیت سلامتی نامزدها در کانون توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت و حتی بحث جانشینی وی مطرح شد.

 

مواضع ترامپ و تاکید وی بر امکان تقلب در انتخابات انتقاد شدید «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا را نیز برانگیخته است و وی به تازگی در واکنش به ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات گفت: «این حرف ها برای دمکراسی خطرناک و مخرب است.

 

سومین و آخرین مناظره بین دونامزد ریاست جمهوری در دانشگاه «نوادا» لاس وگاس به پایان رسید. دو مناظره قبلی به ترتیب در 26 سپتامبر (پنجم مهرماه) و 9 اکتبر (18 مهرماه) بین دونامزد برگزار شد.

 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری، سه شنبه 18 آبان 1395 (هشتم نوامبر 2016) برگزار خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------