اردوغان : ما که از فضا نیامده ایم ، از عراق تا بوسنی زمانی برای ما بود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , اردوغان

حیدر العبادی دیروز در دیدار با وزیر دفاع آمریکا پاسخ "سربالایی" به پیشنهاد میانجیگری او بین آنکارا و بغداد داد و بار دیگر بر مخالفت قاطع کشورش با حضور ترکیه در کارزار نظامی موصل تاکید کرد.

 رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنانی با انتقاد از مخالفت ها با حضور کشورش در کارزار نظامی حمله به موصل تاکید کرد که مرزهای کنونی با عراق و سوریه با رضایت خاطر ترکیه نبوده و شهر موصل به لحاظ تاریخی متعلق به ترکیه بوده است.اردوغان : ما که از فضا نیامده ایم ، از عراق تا بوسنی زمانی برای ما بود

 

به گزارش عصر ایران اردوغان در سخنان روز شنبه خود در جمع مردم شهر "بورسا " با انتقاد شدید از رویکرد برخی کشورهای منطقه و کشورهای غربی در مخالفت با حضور کشورش در کارزار نظامی موصل گقت ؛ وقتی آنکارا درباره مناطقی چون عراق و سوریه و بوسنی و کریمه حرف می زند عده ای طوری به آنکارا نگاه می کنند که گویی موجودی فضایی است در حالی که زمانی از  "آنتپ " گرفته تا شهر " حلب"   و از ریزه ( در شمال شرق ترکیه) گرفته تا بندر "باتومی" ( در گرجستان = زادگاه جد پدری اردوغان ) و از بوسنی گرفته تا اوسکوپ ترکیه همه در قالب یک جغرافیای واحد بودند و تفکیک و جدایی آنها متصور نبود.

 

رییس جمهوری ترکیه افزود این شهرها هم اینک به لحاظ جغرافیایی در کشورهای مختلفی مواقع شده اند اما همچنان در حریم مرزهای قلبی ملت ترکیه قرار دارند.

 

او گفت : در تمامی این شهرها ردی از استخوان های پدران ما ؛ عرق جَبین آنها و حتی خون ریخته شده آنها وجود دارد. اجداد مردم ترکیه امروزه در 30 کشور مختلف دنیا مزار دارند و ترکیه نمی تواند نسبت به وقایعی که در آنجا می گذرد بی تفاوت بماند.

 

گفتنی است مقامات عراقی در روزهای گذشته انتقادات تندی را علیه حضور نظامی ترکیه در کارزار نظامی آزادسازی موصل مطرح کرده اند.

 

حیدر العبادی دیروز در دیدار با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر موضع کشورش بر ضروت دور ماندن ترکیه از کارزار نظامی موصل تاکید کرده و گفت مساله آزادسازی موصل از دست داعش موضوعی عراقی است و ارتباطی به ترکیه ندارد.

 

کارتر پس از دیدار از ترکیه راهی بغداد شده بود تا هم درباره چند وچون عملیات آزادسازی موصل با مقامات عراقی رایزنی کند و هم به مدعای برخی رسانه های منطقه میان آنکارا و بغداد درباره اختلافات موجودشان میانجیگیری کند، اما نخست وزیر عراق در دیدار با او درباره حضور نظامی ترکیه در کارزار موصل پاسخ های قاطع و "سربالایی" داد که نشان از مخالفت قاطع دولتمردان عراقی با مداخله آنکارا در کارزار موصل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------