آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

شناسایی یک میلیون مقام مفسد در چین



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مقام مفسد در چین

در شرایطی که تصور می شد شمار مقام های مفسد مالی در چین به ۲۰۰ هزار نفر می رسد، تازه ترین آمار رسمی حزب حاکم کمونیست شمار آنها را بیش از یک میلیون نفر برآورد کرده است.

 به گزارش ایرنا، این آمار جدیدی است که در حاشیه اجلاس بزرگ و مهم حزب حاکم کمونیست چین در پکن ارایه شده است.

 

این نشست از روز دوشنبه این هفته با هدف تحکیم قدرت حزب حاکم، پیشبرد اصلاحات و توسعه سیاست درهای باز در چین آغاز شده است و تا روز جمعه ادامه می یابد.

 

در همین حال، گزارش های منتشره در نشست نشان می دهد که در جریان مبارزه با فساد در سه سال گذشته پس از روی کار آمدن نسل جدید رهبری در چین، بیش از یک میلیون مقام مفسد در این کشور شناسایی شده و تحت پیگیرد و مجازات قرار گرفته اند.

 

امروز چهارشنبه همچنین روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم چین اعلام کرد که در جریان عملیات شکار روباه که از ماه می (اردیبهشت - خرداد) سال جاری میلادی آغاز شد تاکنون ۶۳۴ مقام مفسد فراری در ۶۷ کشور جهان دستگیر شده اند.

 

گزارش حاکی است که از میان این افراد نزدیک به ۶۰ نفر نزدیک به ۱۰۰ میلیون یوان و بیش از ۲۰۰ نفر نیز بیش از ۱۰ میلیون یوان فساد مالی داشته اند.

 

همچنین اعلام شده که برخی از این افراد بین ۵ تا ۱۰ سال موفق به فرار از چین شده بودند و نهایتا در چارچوب عملیات اسکای نت (تور آسمانی) به دام افتاده اند.

 

وزارت امنیت عمومی چین با ابراز خرسندی از دستگیری این افراد، اعلام کرده است مبارزه با فساد با قدرت هر چه تمامتر ادامه خواهد یافت.

 

این گزارش تصریح می کند که یکی از بزرگترین معضلات کشور فساد مقام های مالی است و به رغم دستگیری های فراوان، این معضل هنوز ریشه کن نشده است.

 

این وزارتخانه خاطرنشان کرده است که همکاری ها با نیروهای پلیس کشورهای دیگر و ماموران مبارزه با فساد به طور گسترده و قوی ادامه خواهد یافت و تا حد امکان هر مقامی که مرتکب فساد مالی شده باشد، به دام افتاده و مجازات خواهد شد.

 

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین که از سال 2013 میلادی «مبارزه با فساد» را سرلوحه کار حکومت خود قرار داده از این پدیده به عنوان مرگبارترین منبع آلودگی که نیازمند مبارزه جدی است، یاد کرده است.

 

در چارچوب اجرای این طرح، نهادهای قضایی چین فقط در سال گذشته میلادی (2015) 70 هزار نفر را دستگیر و به پای میز محاکمه کشانده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------