آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

ترامپ: سیاست های کلینتون در قبال سوریه به جنگ جهانی سوم منجر می شود



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در تازه ترین اظهارات خود هشدار داد سیاست های رقیب دمکراتش «هیلاری کلینتون» در قبال بحران سوریه به «جنگ جهانی سوم» منجر می شود.

به گزارش ایرنا، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این روزها با تندترین ادبیات، سیاست ها، برنامه ها و حتی زندگی شخصی یکدیگر را مورد انتقاد قرار می دهند و پشت پرده سیاست های کاخ سفید را بیش از پیش برای افکار عمومی جهان روشن تر می کنند که در تازه ترین انتقادها، ترامپ این اظهارات را صبح روز گذشته (سه شنبه به وقت محلی) در 'دورال ' (Doral) ایالت فلوریدای آمریکا در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری رویترز بیان کرد و رسانه های غربی امروز چهارشنبه به آن پرداختند.

 

رویترز از دورال فلوریدا گزارش داد: در این مصاحبه که بیشتر بر سیاست های خارجی آمریکا متمرکز بود ترامپ گفت که طرح های هیلاری کلینتون در قبال بحران سوریه با توجه به اینکه در آن، نیروهای نظامی از روسیه که یک کشور هسته ای است حضور دارد، امکان بالقوه منجر شدن آن را به جنگ جهانی سوم دارد.

 

ترامپ در این مصاحبه گفت: شکست دادن (گروه – تکفیری – تروریستی) داعش اولویت نخست است. هیلاری کلینتون با نگرشی هرچه تهاجمی تر به جای حل بحران سوریه، آمریکا را به سوی یک جنگ جهانی سوق می دهد.

 

خبرگزاری رویترز افزود: کلینتون خواستار ایجاد منطقه «پرواز ممنوع» و «منطقه امن» به منظور حمایت از افراد غیر نظامی در سوریه است و برخی تحلیلگران بیم آن را دارند که برای محافظت از این مناطق، ناگزیر به ورود آمریکا و درگیری مستقیم با جنگنده های روسیه خواهد شد.

 

ترامپ در این باره به رویترز گفت: «ما باید بر روی داعش تمرکز کنیم، نه بر روی سوریه. اگر درمورد سوریه به هیلاری کلینتون گوش کنیم، به جنگ جهانی سوم ختم خواهد شد.»

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا در عین حال اعتراف کرد: بشار اسد اکنون نسبت به سه سال گذشته قوی تر است.

 

رویترز افزود: ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، انتقاد ترامپ را در این مورد رد و به این مطلب اشاره کرد که کارشناسان امنیتی از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه به این مورد که ترامپ برای فرماندهی کل قوا ارتش آمریکا مناسب نیست، اذعان دارند.

 

بنا بر این گزارش، «جسی لهریچ» (Jesse Lehrich) سخنگوی هیلاری کلینتون در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ در بیانیه ای اظهار داشت: «بار دیگر وی با تقلید از گفته های پوتین با هراس آمریکایی ها بازی کرد، درحالی که هیچ طرحی از خود برای شکست داعش ندارد.»

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا این مصاحبه را امروز چهارشنبه بازتاب داد و اعلام کرد: دونالد ترامپ هشدار داد سیاست های هیلاری کلینتون در قبال بحران سوریه به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد.

 

سی ان ان گزارش داد: ترامپ هیچگونه استراتژی روشنی در قبال نبرد با داعش یا بی ثباتی جهانی که مناقشه سوریه را فرا گرفته است، ارائه نکرد. وی تنها به این مورد اشاره کرده است که آمریکا باید اجازه دهد شورشیان مخالف دولت سوریه، دولت سوریه و روسیه با داعش جنگیده و آن را از میان بردارند.

 

سی ان ان اضافه کرد: ترامپ در حالی این اظهارات را عنوان می کند که در بسیاری از نظرسنجی ها که تنها دوهفته دیگر به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، از هیلاری کلیتون رقیب خود عقب مانده است.

 

به گزارش ایرنا، ترامپ در روزهای اخیر در «نیپلز» ایالت فلوریدا با تاختن به رقیب انتخاباتی خود به صراحت گفت که سیستم انتخاباتی در آمریکا «فاسد»، «شکست خورده» و «متقلبانه» است.

 

وی آنچنان که سی ان ان روز گذشته (سه شنبه) گزارش داد در اظهاراتی گفت که رسانه های «حقه باز» آمریکایی نظرسنجی های «ساختگی» ارائه می کنند.

 

کلینتون نیز در روزهای اخیر با واکنش به اظهارات جنجال برانگیز رقیب جمهوریخواه خود گفت: ترامپ تهدیدی مستقیم برای دمکراسی آمریکا است.

 

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا قرار است هشتم نوامبر برابر با 18 آبان ماه برای تعیین چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور برگزار شود.

 

در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، برخلاف انتخابات مقدماتی که آرا «الکتُرال» (آرا نمایندگان) شمارش می شد، این بار آرا «دلگیت» (مجمع انتخاب کنندگان/ گزینشگران) شمارش خواهد شد؛ شمارشی که در واقع آرا مستقیم مردم آمریکا برای تعیین رئیس جمهوری این کشور محسوب نمی شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------