روسیه از فرانسه خواستار عذرخواهی شد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روسیه

روسیه از وزیر خارجه فرانسه به دلیل ادعای واهی شرکت هواپیماهای روسی در بمباران مدرسه ادلب سوریه خواستار عذرخواهی شد.

 به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به جعلی بودن فیلم صحنه های بمباران مدرسه ادلب و محرز شدن ساختگی بودن این فیلم در جریان تحقیقات کارشناسی در روسیه، گفت: هیچ بمباران مدرسه ای در ناحیه حاس در حومه شهر ادلب سوریه در کار نبوده و کسی قربانی نشده است.

 

خانم ماریا زاخارووا در بیانیه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: تصاویر جعلی صحنه بمباران با استفاده از رایانه به یکدیگر وصل شده و شبکه الجزیره و روزنامه انگلیسی ایندپندنت هم ان را منتشر کرده بودند و تعدادی از رسانه های غربی هم از این تصاویر برای تبلیغات خود علیه روسیه استفاده کردند.

 

وی با اشاره به تکرار ادعای واهی بمباران مدرسه ادلب از سوی وزیر خارجه فرانسه افزود: ژان مارک ایرو مدعی شد که در بمباران مدرسه ادلب روسیه یا سوریه مسئول هستند. در هر صورت معارضان سوری در این جنایت هیچ دخالتی نداشتند زیرا هواپیما در اختیار ندارند.

 

زاخارو با تأکید بر جعلی بودن فیلم بمباران مدرسه ادلب و تکرار این ادعا به عنوان اتهام علیه روسیه و سوریه از سوی وزیر خارجه فرانسه خاطرنشان کرد: افراد با شخصیت در چنین مواردی عذرخواهی می کنند و منتظر می مانیم ببینیم چنین اقدامی از پاریس صورت خواهد گرفت؟

 

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف روز چهارشنبه در بیانیه ای از حمله به مدرسه ای در شهر ادلب سوریه خبر داد.

 

در بیانیه آمده بود: حمله روز چهارشنبه در شهر ادلب سوریه که به ویرانی یک مدرسه و مرگ دست کم 22 دانش آموز و 6 آموزگار منجر شد، محکوم است.

 

آنتونی لیک مدیر اجرایی این صندوق، مرگ این کودکان و آموزگاران را زخم دیگری بر پیکر آینده جامعه سوریه خوانده و از این که نفرت و انزجار جهان از چنین سبعیت هایی هنوز به پافشاری و تلاش لازم برای خاتمه بخشیدن به این جنایت ها منجر نشده، ابراز تأسف شدید کرده است.

 

مقامهای روسیه نسبت به پخش فیلم بمباران مدرسه ادلب در رسانه های غربی که از آن برای تبلیغات ضدروسی در سطح بین المللی استفاده شده است، واکنش شدید نشان دادند.

 

ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل ضمن رد این ادعا گفت: در سوریه هیچ مدرسه ای را بمباران نکرده ایم. این خبری وحشتناک است.

 

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، چورکین افزود: برای من نه گفتن آسان است اما به عنوان فرد دارای مسؤولیت اعلام می کنم که باید ببینیم وزارت دفاع روسیه که مسؤول است، چه خواهد گفت.

 

وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه خواستار انجام تحقیقات بین المللی در مورد این واقعه شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد: فیلم مربوط به صحنه های بمباران مدرسه ادلب سوریه که در برخی رسانه های غربی پخش شده، جعلی است.

 

ژنرال ایگور کوناشنکوف گفت: فیلمی که از صحنه های بمباران مدرسه در ناحیه حاس در شهر ادلب سوریه در برخی رسانه های غربی منتشر شده دسیسه است.

 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز پنجشنبه به نقل از بیانیه کوناشنکوف گفت: فیلم بمباران مدرسه در ادلب از چندین تکه تشکیل شده که در زمان های مختلف روز گرفته و به یکدیگر وصل شده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیماهای روسی روز 26 ماه اکتبر (روز چهارشنبه) در منطقه ادلب پروازی نداشته اند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که پهپاد روسی پس از ادعای مربوط به بمباران مدرسه، بر فراز منطقه ادلب به پرواز در امده و در تصاویری که گرفت مشخص شد که پشت بام مدرسه ای که بر اساس ادعای رسانه ها بمباران شد، آسیبی ندیده و هیچ نشانه ای از حفره ناشی از بمباران هوایی در منطقه دیده نمی شود.

 

وی ادامه داد: تمام این اوضاع حاکی از آن است که مدیریت یونیسف قربانی یک فریبکاری بزرگ شدند. به همین دلیل سران این سازمان در آینده قبل از این که چنین اظهارات پر سر و صدایی بیان کنند، باید به راستی آزمایی اطلاعات بپردازند تا وجهه و اعتبار این سازمان بین المللی را مخدوش نکنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------